سید علی اکبر فاطمی به عنوان نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان عنوان کرد: طی ماه های اخیر شاهد رشد بی سابقه قیمت مسکن در بوشهر بوده ایم که شرایط را برای ساکنین استان دشوار ساخته و عرصه را بر آن ها تنگ نموده است. وی ضمن تأکید بر این که رشد قیمت مسکن […]

سید علی اکبر فاطمی به عنوان نماینده مردم بوشهر در شورای عالی استان عنوان کرد: طی ماه های اخیر شاهد رشد بی سابقه قیمت مسکن در بوشهر بوده ایم که شرایط را برای ساکنین استان دشوار ساخته و عرصه را بر آن ها تنگ نموده است.

وی ضمن تأکید بر این که رشد قیمت مسکن تنها به چند ماه اخیر محدود نمی شود و جهش قیمت واحد مسکونی در بوشهر از زمانی که این استان به عنوان منطقه آزاد معرفی شد نمود پیدا کرد، اظهار داشت: ظرفیت ساخت و ساز در این شهر چندان بالا نیست و با توجه به افزایش نامتعارف قیمت مسکن شرایط زندگی برای افراد مختلف از دانشجو گرفته تا مهاجرانی که از دیگر استان ها به بوشهر آمده اند و اهالی این شهر بسیار دشوار شده است.

وی از دیدار با استاندار بوشهر خبر داد و این طور گفت: با استاندار در خصوص مشکلات حال حاضر و راه حل های پیشنهادی صحبت کردیم. بر اساس گفته های علی اکبر فاطمی، نتیجه جلساتی که با حضور استاندار بوشهر و افراد مسئول کشور برگزار شده است، شهر بوشهر به عنوان منطقه آزاد شناخته نمی شود از این رو زمانی که نام منطقه آزاد به میان می آید مقصود مناطق خارج از محدوده شهری بوشهر است و واحد های مسکونی واقع در شهر بوشهر به این بهانه که بوشهر جزو مناطق آزاد به حساب می آید نباید مشمول جهش قیمت نامتعارف و غیراصولی مسکن گردند. به گفته استاندار بوشهر وسعت منطقه آزاد مطابق با آن چه اعلام شده ۲۶ هزار هکتار می باشد.

علی اکبر فاطمی در ادامه مروری بر میزان واردات خودرو به بوشهر داشت و این طور گفت: در حال حاضر در استان بوشهر واردات خودرو های خارجی صرفا تا شعاع ۸۰ کیلومتری مجاز است. به گفته فاطمی چنانچه در بوشهر نیز همانند خوزستان مردم بتوانند با خودرو های خارجی در تمام قسمت های استان رفت و آمد داشته باشند، مردم استان بوشهر هم شاهد وضعیت بهتری خواهند بود.

  • منبع خبر : تی نیوز