فرشید پور حاجت به عنوان دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن از مناسب نبودن شرایط تولید واحد های مسکونی در کشور خبر داد و دلیلش را بالا بودن ریسک تولید در وضعیت کنونی و وجود برخی قوانین مزاحم اعلام کرد. به گفته پور حاجت آن چه سبب شده تولید مسکن در حال حاضر این چنین […]

فرشید پور حاجت به عنوان دبیر کانون سراسری انبوه سازان مسکن از مناسب نبودن شرایط تولید واحد های مسکونی در کشور خبر داد و دلیلش را بالا بودن ریسک تولید در وضعیت کنونی و وجود برخی قوانین مزاحم اعلام کرد. به گفته پور حاجت آن چه سبب شده تولید مسکن در حال حاضر این چنین بلاتکلیف باشد، ریسک بالای این کار است.

ایشان در خصوص ارتباط رشد قیمت مسکن و تمایل سازندگان به تولید واحد های مسکونی این طور گفتند: در حال حاضر شرایط تولید مسکن در کشور اصلا مساعد نیست که علتش را می توان وجود برخی قوانین دست و پا گیر و البته ریسک بالای این کار دانست.

عدم تمایل سازندگان به سرمایه گذاری در بخش تولید مسکن

آن چه سبب شده  سازندگان این چنین نسبت به سرمایه گذاری در بخش تولید مسکن بی میل باشند، ریسک بالای این کار است.

از بخش های خصوصی استفاده نمی شود

فرشید پور حاجت از عدم نشست مجلس با بخش های خصوصی در جهت رونق بخش تولید انتقاد کرد و این طور گفت: حدود شش ماه است که نوسانات بازار ارز و سکه به چشم می خورند و در تمام این مدت مجلس حتی یک بار هم در راستای توافق با بخش های خصوصی جهت افزایش تولید مسکن اقدام نکرده است.

وی پس از این که کانون سراسری انبوه سازان را به عنوان تنها نهادی که به صورت خصوصی در حوزه تولید مسکن مشغول به فعالیت است معرفی کرد اظهار داشت: انتظار می رفت مجلس اقداماتی در راستای نشست با این کانون انجام دهد و برای از میان برداشتن مشکلات موجود برنامه هایی در نظر بگیرد.

ایشان در ادامه صحبت هایشان مسکن را به عنوان یکی از استراتژیک ترین بخش های اقتصادی کشور معرفی کردند و افزودند: پس از نفت می توان ادعا کرد بخش مسکن بر اقتصاد تأثیر شگرف می گذارد. وی تصریح نمود: از آن جا که صد ها شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم به بازار مسکن وابسته هستند، رونق این بازار بی تردید بر اقتصاد کشور اثر چشمگیری خواهد داشت. پور حاجت گفت: این که مجلس نسبت به حوزه به این مهمی این چنین بی اعتنا بوده ما را ناراحت می کند و علت حذف ما از جلساتی که مربوط به تدوین قوانین بخش های خصوصی می باشد برایمان سؤال است.

پور حاجت اظهار داشت: اگر قرار است مقرراتی برای بخش های خصوصی تدوین گردد انتظار می رود گروه های ذی نفع از حاضران این جلسه باشند. وی افزود: در جلسه ای که در راستای بررسی دو طرح اصلاح قانون نظام مهندسی و پیش فروش مسکن برگزار گردید، کمیسیون عمران مجلس مانع از حضور انبوه سازان شد که ما انتقاد خود از چنین کاری را از طریق نامه ای به دست رئیس مجلس شورای اسلامی رساندیم.

پور حاجت اظهار داشت: کمیسیون عمران مجلس علاوه بر این که نام انبوه سازان را به عنوان یکی از گروه های ذی نفع جهت شرکت در نشستی که قرار بود با هدف بررسی طرح اصلاح قانون نظام مهندسی برگزار گردد، خط زد، در گردهمایی ایجاد شده جهت رسیدگی به وضعیت طرح پیش فروش ساختمان نیز مجددا همان کار را تکرار کرد و مانع از حضور نمایندگان کانون انبوه سازان شد.

پور حاجت ضمن اشاره به این که کانون سراسری انبوه سازان ایران، در نخستین مراحل بررسی این دو طرح حضور داشته است اذعان نمود: این کانون مهم ترین ذی نفع طرح پیش فروش مسکن است و از مهم ترین مخاطبان قانون نظام مهندسی به شمار می رود از این رو حضورش در چنین نشست هایی بی تردید ضروری است.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان این طور گفت: ما طی ۵ سال گذشته بار ها اصلاح این دو طرح را خواستار شده ایم و از میان برداشتن موانعی که بر سر راه این دو طرح قرار گرفته اند را تقاضا نموده ایم حال آن که نام خودمان از حضور در چنین نشست هایی خط خورده است.

وی در پایان بار دیگر از اقدامات اخیر کمیسیون عمران مجلس اظهار ناراحتی کرد و راهی که این کمیسیون در پیش گرفته است را نادرست خطاب کرد.

  • منبع خبر : افلاک نیوز