با استناد به آخرین تحقیقات میدانی که وضعیت بازار مسکن را روایت می کنند، قیمت فروش واحد های مسکونی واقع در شهر های جدید تهران به ازای هر متر مربع در محدوده یک تا سه میلیون تومان می باشد. جهش قیمت ها اتفاق تازه ای نیست و چند ماهی می شود که بازار مسکن در […]

با استناد به آخرین تحقیقات میدانی که وضعیت بازار مسکن را روایت می کنند، قیمت فروش واحد های مسکونی واقع در شهر های جدید تهران به ازای هر متر مربع در محدوده یک تا سه میلیون تومان می باشد.

جهش قیمت ها اتفاق تازه ای نیست و چند ماهی می شود که بازار مسکن در شرایطی عجیب و بی سابقه به سر می برد. رشد نامتعارف قیمت ها سبب شده بازار مسکن در تهران در حال تجربه وضعیت شبه رکودی باشد و افت چشمگیر معاملات مسکن را تجربه نماید. بر اساس گزارشات منتشر شده قیمت فروش هر متر مربع از واحد های مسکونی مهر واقع در شهر جدید پردیس در محدوده دو تا سه میلیون تومان می باشد هر چند خانه هایی هم در این منطقه وجود دارند که از این رقم گران تر و یا ارزان تر به فروش می رسند. قیمت نهایی واحد های مسکونی مهر در شهر جدید پردیس بر اساس شیوه ساخت واحد ها و فاکتور هایی که قیمت را دستخوش تغییر می سازند مشخص می شود. قیمت فروش واحد های مسکونی مهر واقع در شهر جدید پرند به ازای هر متر مربع یک تا یک میلیون و نیم گزارش شده است. لازم به توضیح است که شهر جدید پرند به عنوان پایتخت مسکن مهر شناخته می شود و بیشترین حجم از واحد های مسکونی مهر را در بر می گیرد. قیمت اعلام شده برای فروش هر متر مربع از خانه های آپارتمانی غیر مسکن مهر در شهر جدید پردیس از سه میلیون تومان تا ۶ میلیون تومان متغیر می باشد که آن چه تنوع قیمت ها را رقم زده، فاکتور هایی همچون عمر بنا، میزان متراژ و البته نحوه ساخت مسکن و نوع مصالح استفاده شده در آن است. خانه های ویلایی غیر مسکن مهر در شهر های جدید اطراف تهران نیز مورد توجه خریدارن بوده اند که قیمت ثبت شده برای فروش این نوع خانه ها حداقل یک و نیم میلیارد تومان می باشد. این قیمت مربوط به یک خانه ویلایی دو طبقه با زمین ۲۰۰ متری است که مساحت هر طبقه از این خانه مسکونی ۱۱۰ متر مربع گزارش شده است. وابسته به ویژگی های ملک ممکن است ارزش بیشتری بر آن گذاشته شود.

و اما آمار منتشر شده در خصوص قیمت فروش واحد های مسکونی غیر مسکن مهر در شهر جدید پرند به شرح زیر می باشد:

خانه های آپارتمانی غیر مسکن مهر در شهر جدید پرند به ازای هر متر مربع دو تا ۶ میلیون تومان معامله شده اند. قیمت فروش گزارش شده برای خانه های ویلایی بزرگ متراژ با زمین ۵۰۰ تا هزار متر مربع از یک تا ۴ میلیارد تومان متغیر می باشد. آن چه به عنوان قیمت فروش برای خانه های ویلایی غیر مسکن مهر در شهر جدید پرند با متراژ های کوچک (کمتر از ۵۰۰ متر مربع) به ثبت رسیده، از ۴۵۰ میلیون تومان تا ۱ میلیارد تومان متفاوت می باشد.

ده سالی است که شهر های جدید حوالی تهران برای ساخت واحد های مسکونی مهر انتخاب شده اند و آن ها که بودجه کمتری جهت خرید مسکن در اختیار دارند عموما این شهر های جدید را برای ادامه زندگی بر می گزینند. با رشد قیمت ها در ماه های اخیر استقبال از این شهر ها افزایش یافته است و تعداد بیشتری واحد مسکونی در شهر های مذکور به فروش رسیده اند.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز