مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در خصوص فروش املاک مازاد توسط شورا های آموزش و پرورش خبر داد و اذعان نمود: شورا های آموزش و پرورش در اقصی نقاط کشور می توانند پس از این که کاربری اراضی مازاد خود را تغییر دادند در راستای فروش آن ها اقدام نمایند و از آن چه حاصل […]

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان در خصوص فروش املاک مازاد توسط شورا های آموزش و پرورش خبر داد و اذعان نمود: شورا های آموزش و پرورش در اقصی نقاط کشور می توانند پس از این که کاربری اراضی مازاد خود را تغییر دادند در راستای فروش آن ها اقدام نمایند و از آن چه حاصل می شود در راستای توسعه و بهبود فضا های آموزشی استفاده نمایند.

محمد حسین سجاد پس از آن که در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان لنجان حضور پیدا کرد این طور گفت: در حال حاضر با کمبود اعتبار در خصوص اجرای برنامه هایمان روبرو هستیم. وی افزود: وقتی ابلاغیه ای مبنی بر نیاز به بودجه ارائه می نماییم با تأخیر زیادی پرداخت نقدینگی صورت می گیرد که کار را برای ما دشوار می سازد. وی با تأکید بر این که اداره کل نوسازی مدارس هیچ بودجه ای در اختیار ندارد اذعان نمود: اجرای پروژه ها و برنامه های در دست انجام تنها از طریق اسناد خزانه صورت می گیرد.

وی پس از این که مشکلات اداره کل نوسازی مدارس را بسیار بیشتر از گذشته خواند اذعان نمود: با وجود تمام مشکلاتی که مدت هاست با آن ها دست به گریبانیم، سعی کردیم مدارس را در نهایت کیفیت بالا ببریم و ساختشان را به اتمام برسانیم با این هدف که در روز های ابتدایی مهر قابل استفاده برای دانش آموزان عزیز باشند. وی دو مدرسه فتحی در باغبادران و مدرسه محمودیه را به عنوان نمونه مثال زد و اظهار داشت: تلاش های زیادی در راستای تحویل به موقع این مدارس صورت گفته است.

محمد حسین سجاد در ادامه اشاره ای به مدرسه موجود در روستای حجت آقا نمود و تصریح کرد: با توجه به شرایط بد حاکم بر این مدرسه، در تلاشیم هرچه زودتر ساخت مدرسه را به پایان برسانیم و احتمال می دهیم مدرسه ظرف سه ماه آینده تکمیل گردد و دانش آموزان بتوانند فراگیری دانش را در مدرسه جدید ادامه دهند. وی در خصوص اختلافاتی که میان آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان بر سر این مدرسه ایجاد شده صحبت کرد و اذعان نمود: امید است طی روز های آتی اختلافات موجود حل و فصل گردند.

مدیرکل نوسازی مدارس اصفهان تصریح کردند: بسیاری از مدارس موجود سن زیادی دارند و سال ها از احداثشان می گذرد که همین امر سبب شده بازسازی آن ها ضرورتی اساسی قلمداد گردد. به گفته محمد حسین سجاد، بازسازی مدارس تخریبی مهم ترین مشکل پیش روی سازمان آموزش و پرورش به شمار می رود.

سجاد در ادامه اشاره ای به مدرسه منزوی زاده که به تازگی ساختش در شهر چرمهین به مراحل پایانی رسیده نمود و این طور گفت: تصمیم داریم نام این مدرسه را به پروفسور سمیعی تغییر دهیم از این رو در نظر داریم پس از حضور ایشان در ایران، افتتاح مدرسه را عملی سازیم به این امید که دانش آموزان به این باور برسند با تلاش به هر جایگاهی می توان دست یافت و به هر درجه ای نائل گشت.

وی تصریح کرد: در شهر چرمهین مشکلاتی در خصوص فضا های ورزشی وجود دارد و تلاش هایی نیز در این زمینه صورت گرفته. به گفته سجاد مدرسه بهار یکی از مدارس موجود است که به حیث سالن ورزشی با مشکلاتی همراه می باشد. سجاد این طور ادامه داد: هزینه های مورد نیاز جهت تکمیل یک سالن ورزشی مناسب در این مدرسه از محل ارزش افزوده استانی گردآوری خواهد شد و پس از این که موافقت های نهایی اخذ گردید، احداث این سالن در دستور کار قرار خواهد گرفت.

ایشان در ادامه تصریح کردند: شورا های آموزش و پرورش می توانند با فروش املاک مازاد خود در راستای بهبود فضا های آموزشی گام بردارند. به گفته وی نیاز است قبل از واگذاری این املاک و اراضی مازاد، تغییر کاربری آن ها انجام شود.

بر اساس اظهارات محمدحسین سجاد، پرداخت عوارض شامل تغییر کاربری هایی که با هدف توسعه فضا های آموزشی انجام می گیرند نمی شود. وی برای اثبات ادعایش به لایحه بودجه ۹۷ اشاره نمود و بند )ه) از نهمین تبصره این لایحه را نام برد. سجاد با اشاره به این که این احتمال وجود دارد سال بعد چنین قانونی را از لایه بودجه خط بزنند افزود: تنها در صورتی این قانون کماکان بر جایش خواهد ماند که بتوانیم بهترین عملکرد را در این زمینه به نمایش بگذاریم ضمن این که خیرین نیز در این مسیر کنارمان خواهند بود و قول داده اند از هیچ حمایتی دریغ نکنند.

  • منبع خبر : ایمنا