رئیس اتحادیه املاک تهران ضمن اشاره به پررنگ بودن نقش دولت در کنترل قیمت مصالح ساختمانی اذعان نمود: چنانچه قیمت مصالح مدیریت شود و کنترل گردد بی تردید بازار مسکن وضعیت بهتری را تجربه خواهد کرد و قیمت واحد مسکونی به ثبات خواهد رسید. وی با تأکید بر این که اقتصاد کشور در حال حاضر […]

رئیس اتحادیه املاک تهران ضمن اشاره به پررنگ بودن نقش دولت در کنترل قیمت مصالح ساختمانی اذعان نمود: چنانچه قیمت مصالح مدیریت شود و کنترل گردد بی تردید بازار مسکن وضعیت بهتری را تجربه خواهد کرد و قیمت واحد مسکونی به ثبات خواهد رسید.

وی با تأکید بر این که اقتصاد کشور در حال حاضر خوب نیست تصریح کرد: می توان گفت گردش پول در بخش مسکن آن قدر ها هم با توجه به شرایط کنونی بد و غیرقابل قبول نیست.

ایشان در ادامه درخصوص سرمایه های سرگردان در بازار صحبت کردند و اظهار داشتند: چنانچه مردم به جای بازار سکه و ارز، پولشان را وارد بازار مسکن کنند شاهد بهتر شدن شرایط خواهیم بود. به گفته قلی خسروی هدایت سرمایه به بازار مسکن بر اقتصاد کشور اثرات ارزشمندی خواهد گذاشت. وی این طور ادامه داد: در بازار سکه و ارز به وفور تخلف هایی صورت می گیرد و کم نیستند کسانی که قاچاق سکه و ارز را در پیش می گیرند حال آن که بازار مسکن چنین نیست و نمی توان یک واحد مسکونی را به دیگر کشور ها فرستاد یا به قاچاق مسکن دست زد.

مصطفی قلی خسروی پای تحریم های امریکا را به میان کشید و پس از این که چنین اتفاقی را اثرگذار بر اقتصاد کشور خواند تصریح کرد: با همه این اوصاف دولت تمام تلاشش را خواهد کرد تا آرامش را به بازار مسکن برگرداند و راهکار هایی را ارائه خواهد نمود تا معاملات مسکن رونق بگیرند و شرایط خرید و فروش ملک ساده تر گردد.

رئیس اتحادیه املاک تهران این طور ادامه داد: آن چه قیمت نهایی مسکن را تعیین می کند قیمت پیشنهادی از سوی مالکان نیست بلکه مهم ترین فاکتور برای تعیین قیمت مسکن، آن چیزی است که در معاملات مسکن قید می گردد و به ثبت می رسد. به گفته مصطفی قلی خسروی، گاها قیمت هایی که در معاملات ملکی به ثبت می رسند با آن چه از سوی مالکان پیشنهاد می گردد تفاوت های فاحشی دارد.

ایشان در خصوص قیمت مصالح ساختمانی و تأثیر آن بر قیمت تمام شده ساختمان نیز توضیحاتی ارائه نمودند و تصریح کردند: در حال حاضر چیزی حدود به ۸۵ درصد از مصالح مورد نیاز برای ساخت و احداث مسکن در داخل کشور تولید می شود از این رو دولت به راحتی می تواند بازار مصالح را مدیریت و کنترل کند. وی افزود: چنانچه نظارت های دولت در این بخش افزایش یابد، سازندگان مسکن، خرید مصالح برای ساخت واحد های مسکونی را به نفع خویش می بینند و در این راستا اقدام می کنند. به گفته وی با رونق گرفتن تولید مسکن، قیمت های مسکن نیز ثبات را تجربه خواهند کرد.

قلی خسروی اظهار داشت: دولت می تواند با کنترل بازار مصالح ساختمانی مؤثرترین نقش را در بهبود بازار مسکن ایفا کند.

  • منبع خبر : تی نیوز