احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: گزارشاتی ارائه شده با این مضمون که کارمندان بنیاد مسکن خواستار دریافت ۲۶ میلیارد توان به عنوان حق مأموریت به مناطق زلزله شده اند، آیا پرداخت چنین هزینه هایی به کارمندی که ماهانه حقوق ثابتش را دریافت می کند کار صحیحی است؟ صفری ضمن […]

احمد صفری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: گزارشاتی ارائه شده با این مضمون که کارمندان بنیاد مسکن خواستار دریافت ۲۶ میلیارد توان به عنوان حق مأموریت به مناطق زلزله شده اند، آیا پرداخت چنین هزینه هایی به کارمندی که ماهانه حقوق ثابتش را دریافت می کند کار صحیحی است؟

صفری ضمن تأکید بر این که دولت هزینه های زیادی را در خصوص بهسازی مسکن در کرمانشاه پرداخت نموده تصریح کرد: جزئیات این هزینه ها باید مشخص گردند و به وضوح تشریح شوند. وی عنوان کرد: به عنوان نمونه کارمندان بنیاد مسکن ادعا کرده اند به عنوان حق مأموریت و ایاب و ذهاب به مناطق زلزله زده خواهان ۲۶ میلیارد تومان هزینه هستند حال سؤالی که مطرح می شود این است: آیا پرداخت این مقدار هزینه واقعا کار درستی است؟

زمانی که زلزله شهری را می لرزاند و یا سیل در یک منطقه به راه می افتد دولت به عنوان اولین نهاد مسئول رسیدگی به تخریب های حاصله است. به رغم این که بار ها شاهد تلاش های مضاعف دولت در این خصوص بوده ایم، عدم ارائه گزارشات دقیق پیرامون اقداماتی که دولت انجام می دهد سبب شده مردم بر این باور باشند در چنین شرایط دشواری، دولت خود را کنار می کشد و همیشه کمک های مردمی به داد مردم ویران شده می رسند و به آبادانی مجدد مناطق آسیب دیده کمک می کنند.

به دنبال اعتراضات شدید مردم از کم کاری های دولت، نماینده مردم کرمانشاه نیز گویا به تازگی با آن ها هم صدا شده و گلایه ها دارد. به گفته این نماینده مجلس، یکسال است که از زلزله کرمانشاه می گذرد با این حال کم نیستند خانواده هایی که شب را در چادر می گذرانند و زندگی را در کانکس ها سر می کنند. این نماینده مجلس اذعان می کند: دولت هزینه های زیادی را به بهسازی و بازسازی خانه های تخریب شده کرمانشاه اختصاص داده است اما آن چه جای سؤال دارد نحوه صرف این هزینه هاست. به گفته صفری نحوه صرف هزینه ها بایستی شفاف سازی شوند و کاملا واضح تشریح گردند. صفری از این که بخش قابل توجهی از چنین هزینه هایی که می بایست صرف آبادانی کرمانشاه گردند در زمینه تأمین مواردی از قبیل حق مأموریت بنیاد مسکن شده است اظهار ناراحتی کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: نهاد های زیادی در کشور وجود دارند که از دولت بودجه دریافت می کنند تا خدماتی را پیاده سازی کنند که از جمله چنین نهاد هایی می توان بنیاد مسکن، فرمانداری ها و هلال احمر را نام برد. صفری افزود: همزمان با زلزله ای که سرپل ذهاب را لرزاند دولت نیز هزینه هایی را در اختیار نهاد ها قرار داد تا آبادانی مجدد کرمانشاه را در پیش بگیرند و در این میان نیز کمک های مردمی زیادی گردآوری گردید اما با تمام این ها شاهد نابسامانی ها در مناطق زلزله دیده هستیم که بی نظمی های موجود را در این زمینه تأیید می کنند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس این طور ادامه داد: نخستین روز هایی که غم زلزله تمام مردم را فراگرفته بود هلال احمر وعده داد با احداث اردوگاه هایی بزرگ شرایط را برای مردم غم دیده آسان می سازد با این حال چادر ها و کانکس ها جایگزین چنین اردوگاه هایی شدند حال آن که همین چادر ها هم به صورت منظم و برنامه ریزی شده در اختیار مردم قرار نگرفتند. وی از این که چنین اقداماتی بدون توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، انجام شده اند ابراز ناراحتی کرد.

وی تصریح کرد: مردم از این که دولت اقداماتش را شفاف سازی نمی کند گله دارند. این نماینده مجلس ناراحتی مردم را طبیعی خواند و اذعان نمود: با این که بالغ بر ده ماه از زلزله کرمانشاه می گذرد با این حال بسیاری از خانه های تخریب شده وضعیت مساعدی ندارند و بنیاد مسکن به شمار زیادی از خانه ها رسیدگی نکرده است. وی در ادامه این طور گفت: چنین بی برنامگی های جای تعجب دارد و اجرای چنین اموری نباید این قدر به درازا بینجامند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس این طور ادامه داد: برخی ها بسته های غذایی و دیگر کمک ها را بیش اندازه دریافت می کنند و حتی از بستگان و آشنا هایشان دعوت می نمایند تا با حضور در سرپل ذهاب از این کمک ها متمتع گردند. وی اظهار داشت: ما در خصوص رسیدگی به موارد این چنینی نامه ای به دست وزارت رسانده ایم. ایشان در ادامه در خصوص کارمندان بنیاد مسکن توضیحاتی ارائه نمودند و این طور گفتند: اخباری به دست رسیده مبنی بر این که کارمندان بنیاد مسکن به ازای برخی مأموریت ها در مناطق زلزله زده مدعی دریافت هزینه های ۲۶ میلیارد تومانی شده اند، حال آن که پرداخت چنین هزینه هایی چه ضرورتی دارد وقتی این کارمندان ماهانه به عنوان کارمند دولت حقوق ثابتشان را دریافت می کنند. صفری اظهار داشت: بهتر است آنچه دولت به مناطق زلزله زده اختصاص داده کاملا شفاف تشریح گردد. وی افزود: آیا پرداخت ۲۶ میلیارد تومان به کارمندان بنیاد مسکن بابت حق مأموریت کار صحیحی است؟

صفری در ادامه تصریح کرد: درحالی که حق مأموریت فاکتور خورده برای کارمندان بنیاد مسکن ۲۶ میلیارد تومان گزارش شده، مردم زلزله زده در چادر ها و شرایط دشواری زندگی می کنند و تخصیص تنها ۵۰ میلیون تومان پول هم می تواند به تأمین سقفی برای آن ها منجر گردد. وی افزود: مردم سختی های زیادی را متحمل می شوند و در شرایط بدی قرار دارند حال این که در چنین شرایطی برخی هزینه های گزاف در حال خرج شدن هستند و وضعیتشان هم اصلا مشخص نیست. صفری در پایان خواهان نظارت های دقیق نمایندگان مجلس شد و افزود: برای بهبود شرایط نیاز است کنترل های دقیق تری صورت گیرد و با اتکا به پیگیری های مداوم، جزئیات هزینه ها مشخص گردند.

  • منبع خبر : برنا نیوز