ایرج رهبر، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران، تعداد واحد های کوچک متراژ را بسیار اندک خواند و تصریح کرد: این مشکل به عنوان یکی از بزرگ ترین معضل های در حال حاضر بازار مسکن شناخته می شود. رهبر با اشاره به این که ساخت واحد های کوچک متراژ بسیار کاهش یافته تصریح کرد: […]

ایرج رهبر، عضو هیئت مدیره انجمن انبوه سازان تهران، تعداد واحد های کوچک متراژ را بسیار اندک خواند و تصریح کرد: این مشکل به عنوان یکی از بزرگ ترین معضل های در حال حاضر بازار مسکن شناخته می شود.

رهبر با اشاره به این که ساخت واحد های کوچک متراژ بسیار کاهش یافته تصریح کرد: اقشار متوسط و کم درآمد جامعه در پیدا کردن این نوع واحد ها با درب بسته مواجه می شوند که این امر بر حجم مشکلات مردم افزوده است.

وی در ادامه این طور گفت: گران شدن مسکن سبب شده بسیاری از متقاضیان واحد های کوچک متراژ را برای زندگی انتخاب کنند حال آن که عرضه این واحد ها بسیار اندک است و پاسخگوی نیاز مردم نیست.

رهبر در ادامه اشاره ای به منازل خالی داشت و اظهار نمود: بخش اعظمی از واحد های مسکونی خالی در کشور، واحد های لوکس و گرانی هستند که بیشتر متقاضیان از خرید آن ها عاجزند. رهبر گفت: دولت باید تدابیری بیندیشد و تعداد واحد های کوچک متراژ را افزایش دهد چرا که در حال حاضر این نوع واحد ها نیاز اصلی خریداران هستند.

وی ضمن تأکید بر این که جهش قیمت ها به گونه ای بوده که بسیاری افراد مهاجرت معکوس از پایتخت را در پیش گرفته اند و ناگزیر شده اند زندگی در حومه تهران را تجربه کنند تصریح کرد: با وجود این که ۵ سال از وعده دولت مبنی بر ساخت مساکن اجتماعی می گذرد متأسفانه شاهد هیچ اقدامی در این راستا نبوده ایم.

ایشان این طور ادامه دادند: این احتمال وجود دارد نوسان در بازار های موازی همچون ارز در نیمه دوم سال نیز ادامه داشته باشد که در این صورت بازار مسکن نیز کماکان رشد قیمت را تجربه خواهد کرد. به گفته رهبر تنها راهکار مناسب در این شرایط رونق تولید مسکن و سرمایه گذاری در این بخش است.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از افراد سرمایه هایشان را به دیگر بازار ها هدایت می کنند حال آن که اگر تلاش کنیم با افزایش قدرت خرید مردم، سرمایه ها را به بخش مسکن سوق دهیم آن گاه شاهد رونق تولید مسکن خواهیم بود.

  • منبع خبر : افکار نیوز