عباس زینعلی به عنوان یکی از کارشناسان حوزه مسکن عنوان کرد: این احتمال وجود دارد که بازار مسکن رشد قیمت را قدری دیگر تجربه کند و در نهایت وارد دوره جدیدی از رکود شود. ایشان اظهار داشتند رشد قیمت در بازار مسکن و بازار سکه برابر نیست و آن زمان که جهش قیمت در بازار […]

عباس زینعلی به عنوان یکی از کارشناسان حوزه مسکن عنوان کرد: این احتمال وجود دارد که بازار مسکن رشد قیمت را قدری دیگر تجربه کند و در نهایت وارد دوره جدیدی از رکود شود. ایشان اظهار داشتند رشد قیمت در بازار مسکن و بازار سکه برابر نیست و آن زمان که جهش قیمت در بازار مسکن ۱۰۰ درصد اعلام می شود می توان رشد در بازار های موازی سکه و ارز را ۳۰۰ درصد برآورد کرد.

وی صحبت هایش را این طور ادامه داد: رشد قیمت در بازار مسکن با توجه به جهش قیمت هایی که در بازار های موازی اتفاق افتاده کاملا طبیعی است. زینعلی تصریح کرد: با رشد قیمت در بازار سکه و ارز بسیاری از مردم سرمایه هایشان را به سمت این دو بازار هدایت کردند حال آن که انتظار می رود در ادامه شاهد سوق نقدینگی به سمت بازار مسکن باشیم.

وی اشاره ای به حاشیه های سیاسی نمود و تصریح کرد: با توجه به اتفاقات اخیر و در شرایطی که آینده بازار ها چندان امیدوارکننده نیست تنها مسکن می تواند به عنوان یک سرمایه ماندگار ارزش سرمایه گذاری داشته باشد چرا که هم کم ریسک است و هم با وضعیت تورمی مطابقت دارد. وی در ادامه بازار بورس را از دیگر بازار های مناسب برای سرمایه گذاری خواند اما گفت: عموما از این بازار استقبال خوبی نمی شود چرا که هر کسی نمی تواند آن طور که باید در این بازار به ایفای نقش بپردازد.

این کارشناس اقتصاد مسکن ادامه داد: با توجه به شرایط سیاسی موجود و وضعیت اقتصاد کلان دور از انتظار نیست که به زودی شاهد هدایت نقدینگی به سمت بازار مسکن باشیم. وی ضمن اشاره به این که بازار مسکن طی روز ها و ماه های اخیر رشد زیادی را تجربه کرده افزود: احتمالا قیمت مسکن نهایتا ۱۰ درصد زیادتر شود. وی بار دیگر تأکید نمود به عقیده بنده در آینده شاهد روی آوردن بسیاری از مردم به بازار مسکن خواهیم بود.

وی در خصوص تفاوت های موجود میان بازار ارز و بازار مسکن این طور گفت: رشد قیمت در این دو بازار به یک اندازه نیست و زمانی که جهش قیمت در بازار مسکن ۱۰۰ درصد گزارش می شود می توان ادعا کرد بازار ارز و سکه شاهد رشد ۳۰۰ درصدی بوده است از این رو نمی توان گفت روزی مسکن رشد ۲۰۰ درصدی را تجربه خواهد کرد چرا که این بازار کشش بیش از این را ندارد.

این کارشناس اقتصاد مسکن در پایان از استیضاح وزیر راه و شهرسازی سخن به میان آورد و افزود: آن چه سبب شده قیمت مسکن این چنین گران شود بی تردید تغییرات در اقتصاد کلان است. وی افزود مسکن به عنوان یکی از بخش های مهم اقتصادی عملکرد مستقلی ندارد و وابسته به اقتصاد کلان می باشد. زینعلی ضمن اشاره به این که هیچ کدام از منابع نیستند که با اثرات تورمی همراه نباشند گفت: با این حال وزیر راه و شهرسازی فعالیت درخشانی در حوزه تولید و احداث واحد های مسکونی نداشته است. زینعلی استیضاح وزیر راه و شهرسازی در شرایط کنونی را سیاسی بازی خواند و تصریح کرد: از نظر من هدف نمایندگان از استیضاح عباس آخوندی این است که نشان دهند در چنین شرایطی دست روی دست نگذاشته اند و در حال رسیدگی به امور مهم هستند. به گفته زینعلی استیضاح آخوندی جنبه کفایتی ندارد

  • منبع خبر : ایسنا نیوز