فردین یزدانی که به عنوان مدیر علمی طرح جامع مسکن مشغول به فعالیت است با تأکید بر این که بازار مسکن در حال حاضر شاهد رکود تورمی است اذعان نمود: ساخت انبوه مسکن می تواند کمی شرایط را تغییر دهد و به بهبود اوضاع منجر شود. یزدانی درخصوص طرح جامع مسکن توضیحاتی ارائه نمود و […]

فردین یزدانی که به عنوان مدیر علمی طرح جامع مسکن مشغول به فعالیت است با تأکید بر این که بازار مسکن در حال حاضر شاهد رکود تورمی است اذعان نمود: ساخت انبوه مسکن می تواند کمی شرایط را تغییر دهد و به بهبود اوضاع منجر شود.

یزدانی درخصوص طرح جامع مسکن توضیحاتی ارائه نمود و این طور گفت: در این طرح تولید میانگین ۹۰۰ هزار مسکن به صورت سالانه را برنامه ریزی کرده ایم. وی افزود:  برای نیل به این هدف برنامه هایی را تدوین نموده ایم و راهکار هایی اندیشیده ایم. یزدانی در پاسخ به برخی که این رقم را عدد بسیار بالایی خواندند و اظهار داشتند تولید این تعداد مسکن در یکسال کار دشواری است گفت: این رقم را به صورت کلی بیان کرده ایم و ممکن است تعداد واحد های مسکونی احداث شده در یکسال از این مقدار کمتر یا بیشتر شود با این حال سیاست های تدوین شده را در پیش خواهیم گرفت و برنامه ها را پیش خواهیم برد.

رکود تورمی مسکن ادامه دارد

ایشان اشاره ای هم به آینده بازار مسکن داشتند و این طور گفتند: قیمت مسکن تابعی از قیمت ارز است و قیمت تمام شده مسکن با توجه به گران شدن مصالح با جهش بی سابقه ای همراه بوده است. وی اظهار داشت: در حال حاضر بازار مسکن با مشکلاتی دست به گریبان است و در رکود تورمی به سر می برد که خروج از چنین تورمی واقعا دشوار است. به گفته یزدانی احتمالا این رکود کماکان ادامه داشته باشد.

یزدانی تصریح کرد: چنانچه در بازار ارز شاهد ثبات نسبی باشیم آن گاه می توان انتظار داشت بازار مسکن هم آرام بگیرد و به ثبات برسد با این حال از آن جا که در تمام بازار ها شاهد نوسانات شدیدی هستیم پیش بینی آینده بازار کار مسکن ساده ای نیست.

آیا مسکن ارزان خواهد شد؟

یزدانی در پایان ضمن تأکید بر این که بازار مسکن حداکثر قیمت را تجربه کرده و بیش از این ظرفیت رشد قیمت را ندارد خاطرنشان کرد: افت چشمگیر معاملات مسکن طی روز های اخیر به خوبی نشان می دهد مسکن دیگر جایی برای رشد قیمت ندارد.

  • منبع خبر : شهرخبر