احداث واحد های مسکونی مطابق با الگوی مصرفی از ۲۶ ام ماه گذشته در شهر های جدید استارت خورده که تعداشان ۵۰ هزار واحد گزارش شده است و ویژگی های شاخصی همچون هوشمندسازی و مدل منظم تأمین مالی را دنبال می کنند. شرکت عمران شهر های جدید از ۲۶ شهریور ماه سال جاری با هدف […]

احداث واحد های مسکونی مطابق با الگوی مصرفی از ۲۶ ام ماه گذشته در شهر های جدید استارت خورده که تعداشان ۵۰ هزار واحد گزارش شده است و ویژگی های شاخصی همچون هوشمندسازی و مدل منظم تأمین مالی را دنبال می کنند.

شرکت عمران شهر های جدید از ۲۶ شهریور ماه سال جاری با هدف کمک به اقشار متوسط جامعه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی را آغاز نموده است. این شهر های جدید شامل عالیشهر، صدرا، امیرکبیر، بهارستان، گلبهار، فولادشهر، هشتگرد، مجلسی، پرند و اندیشه می شوند. بر اساس آمار های روز گذشته در شهر جدید پرند تاکنون کلنگ زنی ۳۴۰۰ واحد مسکونی رسما استارت خورده است.

در اولین فاز از این طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی به مرحله اجرا خواهد رسید و احداث ۵۰ هزار مسکن در دهه فجر عملی خواهد شد. بر اساس تجربه ای که از ساخت واحد های مسکونی مهر حاصل شده، سرمایه گذاران این طرح، ساخت واحد ها را بر اساس الگو های مصرفی و تأمین مالی در پیش خواهند گرفت.

به عنوان سه مورد از مهم ترین ویژگی های مورد توجه در ساخت این واحد های مسکونی، می توان برنامه منظم فروش، ساخت بر اساس نیاز جامعه و هوشمندسازی را نام برد. با توجه به این که مهم ترین جامعه هدف واحد های مسکونی مهر، اقشار کم درآمد جامعه طی یازده سال اخیر بوده اند، اجرای این طرح توجه به اقشار متوسط جامعه را دنبال می کند با این امید که این قشر از جامعه هم بتواند از خدمات درخور متمتع گردد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید نامه ای به مدیران شهر هایی که قرار است اجرای این طرح در آن ها عملی گردد ارائه نمود و سه مورد از برجسته ترین ویژگی های این طرح را توضیح داد. وی در این نامه ضمن اشاره به این که ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهر های جدید برنامه ای مهم و ضروری برای به تعادل رساندن عرضه و تقاضا است اذعان نمود: این طرح می بایست با نظارت های دقیق و مدیریت های صحیح در تمام بخش ها از برنامه ریزی گرفته تا اجرا همراه شود، در زمان مقرر به اتمام برسد و قابل بهره وری گردد. حبیب الله طاهرخانی در این نامه ضمن تأکید بر این که این خانه ها تنها باید بر اساس نیاز جامعه و با توجه به الگوی مصرفی احداث گردند اظهار داشت: انتظار می رود خانه های مذکور مطابق با استاندارد های تدوین شده و در شأن مردم شریف ایران باشند. وی توجه به تمام ضوابط و مقررات ساختمان سازی به هنگام پیاده سازی این طرح را ضرورتی اساسی قلمداد نمود.

طاهرخانی در این نامه به هوشمندسازی واحد های مسکونی اشاره نمود و استفاده از انرژی خورشیدی در ساخت واحد ها و همچنین بازیافت آب خاکستری را از الزامات این طرح معرفی کرد.

ایشان به عنوان سومین ویژگی مهم خانه های جدید، تأمین بسته های تبلیغاتی را نام بردند و اذعان نمودند: برای فروش این پروژه ها می بایست بسته هایی ارائه گردد که اطلاعات مربوط به آن ها را به طور جزئی تشریح نماید. به گفته طاهرخانی اطلاعاتی همچون مکان پروژه، زمان آغاز پروژه و پایان آن، تعداد واحد هایش و همچنین تصاویر سه بعدی که نمای پروژه را به خوبی نشان می دهند از دیگر موارد مورد توجه است.

  • منبع خبر : افلاک نیوز