یکی از کارشناسان حوزه مسکن ضمن اشاره به این که قیمت ارز و سکه روندی نزولی در پیش گرفته اظهار نمود: نتیجه این امر برگشتن ثبات به بازار مسکن و افزایش قدرت خرید متقاضیان است. محسن سرحدی ارزان شدن دلار را این طور تشریح کرد: در دهم مهرماه شاهد افت چشمگیر قیمت دلار بودیم که […]

یکی از کارشناسان حوزه مسکن ضمن اشاره به این که قیمت ارز و سکه روندی نزولی در پیش گرفته اظهار نمود: نتیجه این امر برگشتن ثبات به بازار مسکن و افزایش قدرت خرید متقاضیان است.

محسن سرحدی ارزان شدن دلار را این طور تشریح کرد: در دهم مهرماه شاهد افت چشمگیر قیمت دلار بودیم که بی تردید این کاهش قیمت می تواند اثرات مثبتی بر دیگر بازار ها داشته باشد. سرحدی افزود: امید است افت قیمت دلار به همین جا ختم نشود و شاهد ادامه این روند در روز های آتی باشیم. وی صحبت هایش را این طور ادامه داد: با ارزان شدن قیمت ارز، انتظار می رود کاهش قیمت ها در دیگر بازار ها به ویژه مسکن نیز کاملا محسوس نمود پیدا کند. به گفته سرحدی چنانچه این روند ادامه داشته باشد سوداگران بازار های اقتصادی را ترک خواهند کرد و اوضاع اقتصادی روند رو به بهبودی را در پیش خواهد گرفت.

این کارشناس حوزه مسکن در ادامه بار دیگر به قیمت گران سکه و ارز در روز ها و ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: رشد نامتعارف قیمت ارز و سکه بسیاری از افراد را به سرمایه گذاری در این دو بخش ترغیب نمود به طوری که مردم دارایی هایشان را از بازار مسکن خارج کردند و به سرمایه گذاری در حوزه ارز و سکه پرداختند. سرحدی تصریح کرد: با این حال اتفاقات اخیر می تواند زمینه ساز بازگشت رونق به بازار مسکن باشد و امید است در آینده ای نزدیک شاهد آرام گرفتن این بازار و ثبات قیمت ها باشیم.

به گفته سرحدی همزمان با کاهش نرخ دلار، قیمت مصالح ساختمانی نیز روندی نزولی در پیش گرفته که سبب می شود قیمت تمام شده ساختمان کاهش یابد و انبوه سازان بار دیگر به تولید واحد های مسکونی چشم بدوزند. سرحدی تصریح کرد: با رونق گرفتن بازار مسکن ضمن این که قدرت خرید متقاضیان افزیش می یابد، صد ها شغل وابسته به بازار مسکن نیز بار دیگر به رونق می رسند و اشتغال زایی افزایش می یابد.

وی در ادامه در خصوص راهکار های موجود جهت افزایش قدرت خرید متقاضیان صحبت کرد و تصریح نمود: از مهم ترین روش هایی که می تواند قدرت خرید افراد را تقویت کند، ارائه تسهیلات بانکی است. وی افزود: تنها ارائه وام های مسکن نیست که شرایط را برای متقاضیان بهبود می بخشد و به تحقق آرزوی خانه دار شدن منجر می شود بلکه شرایط وام نیز بسیار مهم است. سرحدی ادامه داد: میزان بازپرداخت تسهیلات ارائه شده باید بگونه ای باشد که متقاضی بتواند از عهده آن بر بیاید ضمن این که مبلغ وام نیز می بایست به نحوی باشد که بخش قابل توجهی از مبلغ خانه مورد نظر خریدار را تأمین کند.

  • منبع خبر : افلاک نیوز