مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ضمن اشاره به این که قیمت مسکن وابسته به قیمت بازار های وابسته همچون دلار و سکه است اذعان نمود: چنانچه قیمت در این دو بازار به ثبات برسد قیمت مسکن نیز ثبات را تجربه خواهد کرد. وی با تأکید بر این که قیمت ارز در حال […]

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران ضمن اشاره به این که قیمت مسکن وابسته به قیمت بازار های وابسته همچون دلار و سکه است اذعان نمود: چنانچه قیمت در این دو بازار به ثبات برسد قیمت مسکن نیز ثبات را تجربه خواهد کرد.

وی با تأکید بر این که قیمت ارز در حال کاهش است افزود: اگر این روند نزولی ادامه داشته باشد به زودی شاهد افت قیمت در بازار مسکن نیز خواهیم بود. قلی خسروی در ادامه وضعیت بازار مسکن را جزئی تر تشریح نمود و این طور گفت: اگر اقتصاد کشور با ثبات همراه گردد بی تردید این ثبات در بازار مسکن هم نمود پیدا خواهد کرد. به گفته قلی خسروی با ثبات اقتصاد کشور، دست دلالان از بازار مسکن کوتاه خواهد شد که همین امر منجر به ارزان شدن مسکن می گردد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تصریح نمود: طی روز های اخیر و همزمان با تغییر قیمت دلار، برخی دلالان بازار مسکن را رها کرده اند و در همین بازه کوتاه شاهد افت قیمت مسکن در برخی مناطق بوده ایم.

ایشان در ادامه اشاره ای به بسته معافیت های مالیاتی نمودند و اظهار داشتند: این بسته به زودی در اختیار سازندگان مسکن قرار خواهد گرفت تا راحت تر بتوانند در بخش تولید مسکن سرمایه گذاری کنند و به فعالیت بپردازند. قلی خسروی با تأکید بر این که در نظر گرفتن بسته های تشویقی می تواند سازندگان را ترغیب به ساخت و ساز های بیشتر سازد، افزود: بر اساس برنامه های تدوین شده از سوی کمیسیون عمران مجلس قرار است معافیت های مالیاتی برای تولیدکنندگان مسکن لحاظ گردد با این هدف که رونق به بخش عرضه واحد های مسکونی بازگردد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران بار دیگر تأکید کرد در شرایط کنونی سرمایه گذاری در بخش تولید مسکن کاملا ضروری است و اذعان نمود: دولت می بایست توجهش را به این بخش معطوف سازد. وی در ادامه از وابسته بودن صد ها شغل به حوزه مسکن خبر داد و اظهار داشت: چنانچه بتوانیم رونق را به بخش تولید بازگردانیم و ساخت و ساز مسکن را افزایش دهیم، به رونق ۱۷۴ شغل وابسته به مسکن کمک کرده ایم.

  • منبع خبر : افلاک نیوز