افشین پروین پور به عنوان یکی از کارشناسان حوزه مسکن ضمن اشاره به این که آخوندی در مدت فعالیتش کارنامه درخشانی نداشته و دستاوردی درخوری ارائه ننموده تصریح کرد: ادعای آخوندی مبنی بر این که دولت نباید در بخش ساخت و ساز مسکن دخالت داشته باشد، صحبتی اشتباه و کاملا غیراصولی است. ایشان پس از […]

افشین پروین پور به عنوان یکی از کارشناسان حوزه مسکن ضمن اشاره به این که آخوندی در مدت فعالیتش کارنامه درخشانی نداشته و دستاوردی درخوری ارائه ننموده تصریح کرد: ادعای آخوندی مبنی بر این که دولت نباید در بخش ساخت و ساز مسکن دخالت داشته باشد، صحبتی اشتباه و کاملا غیراصولی است.

ایشان پس از این که کناره گیری عباس آخوندی از سمت وزیر راه و شهرسازی را عملی مناسب خواندند اظهار داشتند: این وزارت به کسی نیاز دارد که بتواند در شرایط فعلی تدبیری بیندیشد و شرایط را بهبود دهد حال آن که آخوندی ثابت کرده در شرایط این چنینی برنامه ای برای اجرا ندارد و نمی تواند اوضاع را مدیریت کند.

این کارشناس حوزه مسکن پس از این که وضعیت مسکن را بسیار خطیر و جدی خواند گفت: در حال حاضر بازار مسکن در رکودی تورمی به سر می برد که این امر کوتاهی سیاست گذاران و عدم بکارگیری برنامه ای صحیح را به خوبی نشان می دهد. پروین پور بار دیگر تأکید کرد: مرور کارنامه عباس آخوندی به خوبی نشان می دهد ایشان گام مؤثری در حوزه مسکن بر نداشته و به این حوزه کمکی نکرده است.

وی ضمن اشاره به این که ترکیب وزارت راه و وزارت مسکن اقدامی کاملا اشتباهی بوده اظهار داشت: همان موقع نیز بار ها اعلام کردیم ادغام این دو وزارت صحیح نیست و باعث می شود در هیچ یک اقدام ارزشمندی صورت نگیرد. پروین پور افزود: با این حال جدا کردن دو حوزه راه و مسکن می تواند به بهبود شرایط کمک کند و بر بازار مسکن اثر مثبت بگذارد.

پروین پور پس از این که مسئولیت دو حوزه مسکن و راه را متفاوت از یکدیگر خواند اظهار داشت: با مشاهده وضعیت این دو حوزه در سال های اخیر متوجه می شویم بازار مسکن با مشکلات بیشتری همراه بوده است. وی وضعیت بازار مسکن در شرایط کنونی را چالش برانگیز و خطیر خواند و افزود: بهتر است برای این حوزه تدابیر اساسی اندیشیده شود و راهکار های مناسب در دستور کار قرار بگیرد.

ایشان در ادامه ضمن اشاره به این که سوداگران در حوزه مسکن بسیار فعالند تصریح کرد: این حوزه نیاز به مدیریت های صحیح دارد تا بتواند از دست سوداگران و دلالان خلاص شود. به گفته پروین پور برای این کار بهتر است فرد جدیدی مدیریت وزارت راه و شهرسازی را عهده دار شود.

وی ضمن تأکید بر این که آخوندی بار ها دخالت دولت در بخش تولید مسکن را بی جا خوانده افزود: این حرف کاملا اشتباه و غیر اصولی است. به گفته پروین پور در تمام کشور های جهان، با بحرانی شدن شرایط مسکن، دولت به میان می آید و برای بهبود وضعیت کمک می کند. این کارشناس مسکن صحبت هایش را این طور ادامه داد: در همه جای دنیا دولت هم در بخش تولید مسکن و ساخت و ساز واحد های مسکونی دخالت می کند و هم بر این بخش نظارت های دقیق و کنترل های صحیح اعمال می نماید.

ایشان بار دیگر تأکید کردند: زمانی که شرایط بحرانی می شود و بازاری با مشکلات متعدد دست به گریبان می گردد دولت موظف به دخالت و ساماندهی اوضاع است. وی افزود: بنابراین در چنین روز هایی که مسکن دچار تورم رکودی و گرفتار شرایط دشواری شده دولت می بایست دخالت کند و راهکاری ارائه دهد.

این کارشناس مسکن نام دو کشور امریکا و انگلیس را به عنوان نمونه بیان کرد و اذعان نمود: حتی در این دو کشور هم در شرایط بحرانی دولت وارد می شود و شرایط را مدیریت می کند. وی صحبت هایش را این طور ادامه داد: اگر دخالت های دولت امریکا نبود بی تردید فردی همچون بیل گیتس بازار را به نام خود می زد حال آن که دولت با کمک گرفتن از سامانه های آنلاین، وضعیت املاک را در لحظه رصد می کند و با مالیات هایی که برای خانه های خالی و دیگر موارد در نظر می گیرد فعالیت های این چنینی را به خوبی مسدود می سازد.

وی بار دیگر تأکید کرد: در اروپا نیز پس از جنگ جهانی دوم و در شرایطی که کشور در حال دست و پنجه نرم کردن با اوضاع دشوار بود، دولت تلاش کرد با مدیریت های صحیح اوضاع را بهبود ببخشد اما پس از آن که بازار به شرایط خوبی رسید دولت رفته رفته خودش را کنار کشید. پروین پور افزود: بنابراین در شرایط کنونی که بازار مسکن این چنین ملتهب است

دخالت دولت ضروری به نظر می رسد.

  • منبع خبر : افلاک نیوز