رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس اذعان نمود: این احتمال وجود دارد نرخ قیمت در بازار های مسکن، ارز و خودرو با افتی چشمگیر همراه گردد و در روز های آتی شاهد کاهش قیمت ها باشیم. ایشان در ادامه از حبابی بودن قیمت دلار سخن گفتند و اظهار داشتند: در روز […]

رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس اذعان نمود: این احتمال وجود دارد نرخ قیمت در بازار های مسکن، ارز و خودرو با افتی چشمگیر همراه گردد و در روز های آتی شاهد کاهش قیمت ها باشیم.

ایشان در ادامه از حبابی بودن قیمت دلار سخن گفتند و اظهار داشتند: در روز ها و ماه های اخیر رشد نامتعارف قیمت ارز کاملا مشهود بوده است.  وی پس از این که نرخ دلار در ماه های اخیر را کاذب خواند گفت: قبلا هم اعلام شده بود چنین قیمت هایی واقعی نیستند و در بازه های طولانی مدت به ثبات خواهند رسید.

رحیم زارع در ادامه تصریح کرد: آن چه باعث می شود دست سوداگران از بازار کوتاه گردد و قیمت ها ثبات را تجربه کنند واگذاری به موقع ارز های صادراتی به سامانه نیماست. به گفته زارح از آن جا که ارائه این ارز های صادراتی به سامانه نیما با نتایج ارزشمندی همراه خواهد بود می بایست روند آن به دقت پیگیری شود و با نظارت های دقیق همراه گردد.

بهتر است نقدینگی به سمت تولید هدایت شود

نماینده مردم شریف آباده، بوانات و خرم بید این طور ادامه داد: با افت قیمت دلار بی تردید دیگر بازار ها هم تغییر را تجربه خواهند کرد چرا که تمام بازار های اقتصادی مرتبط و وابسته به یکدیگرند. وی با اشاره به این که قیمت خودرو و مسکن نیز وابسته به نرخ دلار می باشد اذعان نمود با افت قیمت دلار انتظار می رود شاهد کاهش چشمگیر قیمت خودرو و مسکن باشیم. این نماینده مجلس اظهار داشت: اگر برنامه ریزی های دقیقی صورت بگیرد می توان با سوق دادن سرمایه به بخش تولید، اقدامات ارزشمندی انجام داد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، پس از این که شرایط را برای مردم بسیار دشوار خواند تصریح نمود: گرانی ها و رشد نامتعارف قیمت ها تنها به سود سوداگران تمام می شود و آن ها را به سود های نجومی می رساند حال آن که در مقابل، عرصه بر مردم عادی به معنای واقعی تنگ می گردد. به گفته این مقام مسئول با ترکیدن حباب قیمت ها شاهد تغییر وضعیت و بهبود های محسوس در بازار های اقتصادی خواهیم بود.

چگونه آرامش به بازار مسکن بر می گردد؟

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، در خصوص عوامل مؤثر بر آرام گرفتن بازار ارز صحبت کرد و این طور گفت: چنانچه بتوانیم دست سوداگران را از بازار های اقتصادی کوتاه کنیم و سرمایه ها را به بخش های تولیدی هدایت نماییم شرایط عوض خواهد شد. به گفته این نماینده مجلس توسعه بازار ثانویه ارز، اجرایی شدن پیمان های پولی و مشارکت های بین المللی همچون همکاری بانک ایران با بانک های اروپا می تواند به ثبات قیمت ارز کمک شایانی نماید و به نوسانات بازار خاتمه دهد.

سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر آرامش به بازار ارز برگردد بی تردید اقتصاد آرام می گیرد و قیمت ها ثبات را تجربه خواهند کرد.

  • منبع خبر : شهر خبر