به دنبال موافقت هیئت دولت با افزایش وام مسکن برای ایثارگران در سال جاری، مبلغ این نوع تسهیلات با افزایش ۹٫۶ درصدی همراه گردید. از دیگر اقدامات صورت گرفته در جلسه ای که روز گذشته با حضور وزیران و ریاست جمهوری برگزار گردید، تصویب یک آئین نامه اجرایی بود که هدف حمایت از ایثارگران و […]

به دنبال موافقت هیئت دولت با افزایش وام مسکن برای ایثارگران در سال جاری، مبلغ این نوع تسهیلات با افزایش ۹٫۶ درصدی همراه گردید. از دیگر اقدامات صورت گرفته در جلسه ای که روز گذشته با حضور وزیران و ریاست جمهوری برگزار گردید، تصویب یک آئین نامه اجرایی بود که هدف حمایت از ایثارگران و جانبازان فاقد درآمد را دنبال می کرد. بر اساس این آئین نامه اجرایی برای جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد، مبلغی به عنوان کمک معیشت در نظر گرفته خواهد شد.

بر اساس گزارشات ارائه شده در خصوص تصمیمات دیروز هیأت دولت، سقف تسهیلات واحد های مسکونی واقع در شهر هایی که جمعیت آن ها بالغ بر یک میلیون نفر است، ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود حال آن که این مبلغ برای واحد های واقع در مراکز استان ها به ۷۷ میلیون تومان تغییر پیدا می کند. برای واحد های مسکونی که در دیگر شهر های کشور قرار دارند میزان وام مسکن معادل ۶۶ میلیون تومان اعلام گردیده و سقف تسهیلات واحد هایی که در روستا ها واقع شده اند به ۳۸ میلیون تومان می رسد. لازم به توضیح است که سقف تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحد هایی که در شهر های جدید احداث شده اند معادل آن چه برای مرکز همان استان گزارش شده می باشد. نرخ تسهیلات مذکور ۴ درصد است و لازم است اقساط مربوطه در بازه ای ۱۲ ساله به بانک بازگردانده شود. این شرایط بدون در نظر گرفتن مواردی همچون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن واحد مسکونی لحاظ شده است.

تصویب آئین نامه اجرایی در خصوص ارائه کمک معیشت به جانبازان و آزادگان که توانایی فعالیت و کسب درآمد ندارند

هیأت دولت برای جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد درآمد شناخته می شوند نیز برنامه هایی را در نظر گرفت و پرداخت هزینه هایی به عنوان کمک معیشت به آن ها را از بنیاد شهید و امور ایثارگران خواستار شد. هیئت دولت پرداخت کمک معیشت را با توجه به عواملی همچون درصد جانبازی، سن فرد جانباز و شرایط بیماری فرد طلب کرد و اذعان نمود باتوجه به تأییدیه کمیسیون پزشکی، آزادگان و جانبازانی که به دلیل معلولیت ها و ضایعات غیر جانبازی قادر به فعالیت و کسب درآمد نیستند می بایست مشمول آیین نامه اجرایی تصویب شده گردند.

بر اساس اظهارات هیئت دولت، این طرح تنها شامل جانبازانی می شود که توانایی لازم برای کسب درآمد ندارند و آن دسته از آزادگان و جانبازان شریفی که از حقوق بازنشستگی یا بیمه متمتع می گردند و یا اموالی برای اخذ درآمد دارند و یا دریافت کننده نفقه از همسرشان هستند را در شامل نمی شود.

مرمت قنات های استان اصفهان

دولت برای مرمت قنات های استان اصفهان و از میان برداشتن مشکلات آبی در این استان نیز مبلغی به ارزش ۵ میلیارد تومان در نظر گرفت. این مبلغ به دو شهر شهرضا و دهاقان در این استان اختصاص داده شده که از این مبلغ، ۳ میلیارد برای شهرضا و ۲ میلیارد تومان برای دهاقان استان اصفهان می باشد.

جزئیات هزینه کرد بودجه سال ۱۳۹۷ در راستای تحقق به سیاست های اقتصاد مقاومتی

اجاره هر ساختمان جدید و همچنین تهیه هر تأسیسات جدیدی اعم از ورزشی، رفاهی، اداری و… بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور، ممنوع می باشد.

بر اساس آخرین قانون های وضع شده، برای مأموریت های داخلی و مسافرت های خارج از کشور دستگاه های اجرایی به جز مواردی که هدف نظارت و اجرا را دنبال می کند، هزینه های تعیین شده حداکثر ۶۰ درصد از فعالیت های سال قبل را در بر می گیرد. در خصوص هزینه های مصرفی و الزامات اداری نیز میزان هزینه های قابل پرداخت برای دستگاه های اجرا حداکثر ۷۰ درصد فعالیت های سال قبل را شامل می شود. از دیگر مواردی که هیئت دولت در این نشست تصویب کرد، ممنوعیت چاپ نشریه هایی که مضمونشان با وظایف دستگاه اجرا ارتباطی ندارد و صدور مجوز هزینه اجرای همایش ها و نشست ها نهایتا به میزان ۳۰ درصد فعالیت های سال قبل بود.

امضای موقت موافقتنامه ای با هدف تشویق سرمایه گذاری متقابل میان ایران و مغولستان

موافقتنامه ای مبنی بر حمایت متقابل از سرمایه گذاری میان دو کشور ایران و مغولستان به امضای موقت رسید و توسط هیئت دولت در نشست دیروز تصویب شد. برای انجام پاراف و مذاکره میان دو دولت نیز مجوزی صادر گردید.

  • منبع خبر : اقتصاد نیوز