عطالله زمانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، تعداد واحد های مسکونی احداث شده در مناطق شهری استان فارس را معادل ۲۶۸۲ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: با تلاش های مضاعف و حمایت خیرین بالاخره توانستیم کار ساخت واحد های مسکونی شهری را به پایان برسانیم و ۲۶۸۲ مسکن را آماده بهره وری کنیم. مدیرکل […]

عطالله زمانی، مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، تعداد واحد های مسکونی احداث شده در مناطق شهری استان فارس را معادل ۲۶۸۲ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: با تلاش های مضاعف و حمایت خیرین بالاخره توانستیم کار ساخت واحد های مسکونی شهری را به پایان برسانیم و ۲۶۸۲ مسکن را آماده بهره وری کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس پس از حضور در نشست شورای مسکن شهرستان کوار در خصوص رویه ساخت مسکن صحبت کرد و اذعان نمود: احداث مسکن می بایست بر اساس درآمد مردم صورت گیرد تا همه خانواده ها بتوانند واحد های ساخته شده را خریداری نمایند و از آن ها استفاده کنند. وی ساخت مسکن بر اساس رویه های مطالعه شده را از مهم ترین اهداف بنیاد مسکن استان فارس خواند و اظهار داشت: تلاش کردیم منطبق با درآمد مردم، واحد های مسکونی را احداث نماییم.

ایشان در ادامه تلاش های بنیاد مسکن این استان در راستای ساخت واحد های مسکونی شهری را قابل تحسین خواندند و گفتند: خوشحالیم که خدمات این استان در برخی حوزه ها از متوسط کشوری هم بیشتر بوده است. عطالله زمانی از بیشتر بودن شاخص تأمین مسکن در استان به نسبت کشور خبر داد و از این اتفاق اظهار خوشنودی کرد.

عطالله زمانی اظهار داشت: ساخت ۳۰۴ واحد مسکونی را از سال ۹۲ استارت زدیم حال آن که با پشتکار و حمایت هایی که از سوی خیرین صورت گرفت موفق شدیم در یک بازه ۵ ساله این رقم را در سال جاری به ۲۶۸۲ برسانیم.

وی در ادامه از میزان بودجه و اعتبار تخصیص داده شده به این طرح سخن به میان آورد و این طور گفت: میزان بودجه ای که در سال ۹۲ برای ساخت ۳۰۴ واحد مسکونی شهری هزینه کردیم معادل ۱۳۷ میلیارد ریال بود حال آن که این مبلغ در سال جاری به ۱۳۰۳ میلیارد ریال تغییر پیدا کرده است.

عطالله زمانی احداث واحد های مسکونی شهری را گامی مؤثر خواند و اذعان نمود: چنانچه بتوانیم در کنار طرح هایی چون احداث واحد های مسکونی مهر در شهر هایی با جمعیت زیر ۲۵ هزار نفر، از خانه های شهری هم رونمایی کنیم شرایط را برای بسیاری از متقاضیان بهبود بخشیده ایم. به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، مقدار اعتبار هزینه شده در حوزه احداث واحد های مسکونی استان فارس از سال ۹۲ تاکنون ۷۴۲۵ میلیارد ریال بوده است.

ایشان در ادامه به مناطق محروم استان اشاره کردند و گفتند: از مهم ترین برنامه هایی که بنیاد مسکن همیشه بدان توجه داشته تأمین مسکن برای این قشر از افراد جامعه بوده است. وی در ادامه بکارگیری تمام ظرفیت های قانونی جهت صاحب خانه کردن اقشار محروم جامعه را امری ضروری خواند و افزود: در این راستا تمام تلاشمان را به کار خواهیم گرفت.

عطالله زمانی ضمن اشاره به این که بسیاری از افراد محروم در روستا ها با مشکل مسکن دست به گریبانند افزود: در تلاشیم با در نظر گرفتن زمین های مناسب، واحد های مسکونی مطلوب احداث کنیم و در اختیار اقشار محروم استان قرار دهیم. وی افزود: با همکاری خیرین و تلاش دیگر بخش ها امید است این برنامه محقق گردد و واحد های مسکونی به افراد محروم واگذار شوند.

زمانی با تأکید بر این که بنیاد مسکن طی سال های اخیر گام های ارزشمندی در این حوزه برداشته و اقدامات قابل تحسینی انجام داده اظهار داشت: با این حال خانوار های زیادی وجود دارند که مسکن یک مشکل اساسی برای آن هاست و می بایست در سریع ترین زمان به نیاز آن ها رسیدگی گردد. ایشان در ادامه به خانواده هایی با دو عضو معلول اشاره کردند و افزودند: در نظر داریم تأمین مسکن برای این خانوار ها را در دستور کار قرار دهیم.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، در روستا ها تعداد زمین مناسب برای ساخت زیاد است با این حال باید کار را به گونه ای پیش برد که جوانان و دیگر افراد نیازمند به مسکن بتوانند با دریافت وام های مناسب و به ازای پرداخت هزینه های پایین، صاحب خانه شوند. وی ادامه داد: به رغم این که در بیشتر قسمت ها امکان استفاده از زمین های ایده آل وجود دارد با این حال کم نیستند مناطقی که با پدیده کوه خواری و مشکل زمین خواری مواجه اند و نمی توان روی زمین های آن ها برای ساخت مسکن حساب کرد.

زمانی در پایان تأکید کرد: ساخت مسکن تنها وابسته به تلاش های بنیاد مسکن نیست و در این مسیر نیاز است نهاد های دیگر هم به کمک بنیاد مسکن بیایند. وی افزود: امیدواریم با همکاری های خیرین و حضور پررنگ مردم بتوانیم ساخت واحد های مسکونی را افزایش دهیم و شرایط را برای افراد کم بضاعت و اقشار محروم جامعه بهبود ببخشیم.

  • منبع خبر : مهرنیوز