سید حسین فتاح به عنوان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، حمایت های این کمیته از نیازمندان را با جزئیات تشریح نمود و این طور گفت: بسته هایی که از سوی کمیته امداد در جهت حمایت از نیازمندان در اختیارشان قرار می گیرد بر دو نوع دلالت دارد. فتاح ادامه داد: قسمتی از این حمایت […]

سید حسین فتاح به عنوان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، حمایت های این کمیته از نیازمندان را با جزئیات تشریح نمود و این طور گفت: بسته هایی که از سوی کمیته امداد در جهت حمایت از نیازمندان در اختیارشان قرار می گیرد بر دو نوع دلالت دارد. فتاح ادامه داد: قسمتی از این حمایت ها از سوی مردم و از محل درآمد های مردمی است و با حمایت هایی که از جانب دولت می شود کاملا متفاوت است. به گفته فتاح، مقدار مبلغی که از سوی حامیان مردمی در اختیار هر کدام از یتیمان تحت پوشش این کمیته قرار می گیرد به طور متوسط ۲۲۵ هزار تومان می باشد. وی افزود: بخشی از درآمد های مردمی در قالب وام مناسب در اختیار خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار می گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، پیرامون برنامه های در دست اجرای کمیته امداد صحبت کرد و تصریح نمود: در نظر داریم تا اواخر ماه جاری (مهرماه) برای ۹۰ هزار نفر، تسهیلاتی تا سقف ۵ میلیون تومان در نظر بگیریم. وی افزود: درصدد هستیم این امر را با حداقل ضامن به مرحله اجرا برسانیم.

فتاح ضمن اشاره به این که پرداخت این وام از سوی دولت نیست و ارتباطی به دولت ندارد اظهار داشت: اعتبار این وام از محل منابع کمیته امداد تأمین می شود. فتاح از دیگر برنامه های کمیته امداد خبر داد و اذعان نمود: تصمیم داریم تا پایان مهرماه حمایت هایی را در راستای تسهیل سازی ازدواج و تأمین جهیزیه در اختیار مددجویان کمیته قرار دهیم. فتاح ضمن اشاره به نوسانات اخیر قیمت مسکن و گران شدن نرخ اجاره و رهن واحد های مسکونی اظهار داشت: تصمیم هایی نیز در راستای حمایت از خانواده های تحت پوشش برای رهن و اجاره مسکن اتخاذ شده است. وی از اعطای اعتباراتی به صورت قرض الحسنه به خانواده ها خبر داد و افزود: در تلاشیم با این کار شرایط رهن مسکن برای خانوار ها را ساده سازیم.

ایشان در ادامه از طرحی با هدف کمک به نیازمندان سخن گفتند و اذعان نمودند: این طرح توسط دولت در دست بررسی می باشد. وی اظهار داشت: به رغم اختلاف نظر هایی که وجود دارد با این حال با سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت تعاون، رفاه و تأمین اجتماعی به توافق های خوبی رسیده ایم و طرح مزبور برای تصویب و مراحل پایانی به دست دولت داده شده است که انتظار می رود به زودی به مرحله اجرا برسد.

وی اختلاف نظر های موجود را جزئی تر تشریح نمود و گفت: برخی صاحب نظران معتقدند این بسته های حمایتی می بایست در اختیار یک دهه جامعه یا به عبارتی ۸ میلیون نفر قرار بگیرد حال آن که برخی دیگر نظر متفاوتی دارند و اعطای بسته های حمایتی به دو دهک جامعه را ضروری قلمداد می کنند. فتاحی گفت: با این حال آن چه جای بحث ندارد این است که چنین بسته هایی به حتم در اختیار نیازمندان قرار خواهد گرفت. به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی، در حال حاضر مبلغ اختصاص داده شده به هر نفر توسط این کمیته معادل ۴۰ هزار تومان است و برای خانوار هایی که تعداد اعضای آن ها بیش از ۵ نفر به ثبت رسیده، ۱۴۰ هزار تومان می باشد. وی افزود: همه خانواده های تحت پوشش کمیته امداد چنین مبلغی را اخذ نموده اند.

ایشان در ادامه از گرانی های اخیر و دشوار شدن شرایط زندگی سخن گفتند و تصریح کردند: به دنبال تورم هایی که اتفاق افتاده انتظار می رود مبلغ بسته حمایتی به مددجویان نیز افزایش یابد. وی افزود: برخی بر این باورند که اعطای بسته های حمایتی می بایست به صورت نقدی، کالابرگ و یا کارت های خرید انجام گیرد، با این حال، عده ای دیگر اذعان می کنند اگر بسته های حمایتی به صورت نقدی پرداخت شود، افزایش قیمت ها را به دنبال خواهد داشت. در این میان زمزمه هایی هم به گوش می رسد مبنی بر این که می توان بسته های حمایتی را به صورت کالا به دست مددجویان رساند هرچند مسئله ای که این جا مطرح می شود نحوه دسترسی افراد ساکن در مناطق دورافتاده است. فتاح اظهار داشت: برخی افراد با شهر های بزرگ فاصله زیادی دارند، بدیهی است اگر بسته ها را به صورت کالا ارائه دهیم، هزینه زیادی صرف تردد و تهیه کالا های حمایتی خواهد شد. وی ضمن اشاره به این که چنین اختلاف نظر هایی بر سر چگونگی توزیع بسته های حمایتی وجود دارد تصریح کرد: قرار است برای پیگیری این مسئله جلسه ای با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه طی هفته آینده برگزار گردد.

رئیس کمیته امداد در پایان صحبت هایش رسیدگی سریع دولت به وضعیت بسته های حمایتی را خواستار شد و اذعان نمود: بهتر است ظرف یک ماهه آینده بخشی از این تصمیمات را عملی سازیم. فتاح ادامه داد: کمیته امداد نامه ای را به رهبر و سران قوا ارائه نموده که در این نامه قید شده تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد ۴ میلیون نفر می باشد که با توجه به گرانی های اخیر شمار متقاضیان به دو برابر رسیده است. وی تصریح کرد: در این نامه اشاره کرده ایم که کمیته امداد برای پوشش دهی افراد بیشتر نیاز به بودجه بیشتری دارد و در این خصوص نیز می بایست تصمیمات به موقع و صحیحی اتخاذ گردد.

  • منبع خبر : برنا نیوز