رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ضمن اشاره به این که بالغ بر ۸۵ درصد مصالح مورد نیاز برای ساخت واحد های مسکونی در داخل کشور تولید می شوند، اذعان نمود: نگرانی بابت گران شدن قیمت تمام شده مسکن در نیمه دوم سال وجود ندارد. مصطفی قلی خسروی با تأکید بر این که افت معاملات مسکن […]

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ضمن اشاره به این که بالغ بر ۸۵ درصد مصالح مورد نیاز برای ساخت واحد های مسکونی در داخل کشور تولید می شوند، اذعان نمود: نگرانی بابت گران شدن قیمت تمام شده مسکن در نیمه دوم سال وجود ندارد.

مصطفی قلی خسروی با تأکید بر این که افت معاملات مسکن در تهران ۱٫۷ درصد گزارش شده است اظهار داشت: حجم معاملات مسکن در ۶ ماه ابتدایی سال جاری، ۱۸۹۵۳۲ بوده است درحالی که میزان قراداد اعلام شده برای معاملات مسکن در همین برهه زمانی از سال ۹۶، ۲۱۰۸۲۲ می باشد.

درحالی که تعداد معاملات مسکن تهران در نیمه نخست سال جاری به نسبت سال گذشته روندی نزولی داشته با این حال آمار ها نشان می دهند تعداد معاملات مسکن در سراسر کشور رشد را تجربه کرده است. قلی خسروی عنوان کرد: تعداد معاملات مسکن در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۶ در سراسر کشور به تعداد ۶۶۴۹۳۴ مورد بوده حال آن که این رقم در سال ۹۷ به ۶۹۳۰۷۳ مورد تغییر یافته است.

قلی خسروی تأکید کرد: به رغم این که بسیاری از افراد از راکد بودن بازار مسکن سخن می گویند، آمار ها خلاف آن را نشان می دهند و افزایش تعداد معاملات مسکن را ثابت می کنند. وی افزود: می توان ادعا کرد بازار مسکن کساد است اما نمی توان گفت این بازار در رکود به سر می برد.

قلی خسروی اظهار داشت: به خریداران واحد های مسکونی توصیه می کنم در این راستا اقدام کنند اما آنان که به دنبال سرمایه گذاری در این بازار هستند بهتر است محتاطانه کار هایشان را پیش ببرند.

وی در ادامه کاهش صدور پروانه های ساختمانی در نیمه دوم سال را کاملا طبیعی خواند و اظهار داشت: عموما با فرارسیدن نیمه دوم سال سازندگان خرید ملک های کلنگی را در پیش می گیرند و تمایل کمتری به تهیه جواز ساخت دارند.

قلی خسروی در ادامه پیرامون نهاده های ساختمانی صحبت کرد و اذعان نمود: با توجه به این که بالغ بر ۸۵ درصد نهاده های ساختمانی در داخل کشور تولید می شوند بنابراین نگرانی از بابت گران شدن بی مهابای قیمت تمام شده مسکن در نیمه دوم سال وجود ندارد.

وی از اندیشیدن تدابیر اساسی برای بازار مسکن در نیمه دوم سال خبر داد و افزود: گردهمایی هایی با وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون عمران مجلس با هدف ارائه راهکار هایی جدی برای بهبود شرایط بازار مسکن صورت گرفته است.

  • منبع خبر : افلاک نیوز