آپارتمان های بزرگ متراژ به آپارتمان هایی با با متراژ بالای ۱۰۰ متر اطلاق می شود که عموما به دلیل قیمت بالای فروش، مورد استقبال خانه اولی ها و زوج هایی که به تازگی زندگی مشترک را آغاز کرده اند قرار نمی گیرد. آن چه تمایل خانه اولی ها را برای خرید آپارتمان های بزرگ […]

آپارتمان های بزرگ متراژ به آپارتمان هایی با با متراژ بالای ۱۰۰ متر اطلاق می شود که عموما به دلیل قیمت بالای فروش، مورد استقبال خانه اولی ها و زوج هایی که به تازگی زندگی مشترک را آغاز کرده اند قرار نمی گیرد. آن چه تمایل خانه اولی ها را برای خرید آپارتمان های بزرگ متراژ کمرنگ می سازد، قیمت بالای این واحد ها و مساحت زیاد آن هاست که گویی به کار خانه اولی ها نمی آید. از این رو گزارشات نشان می دهند به ندرت پیش می آید خانه اولی ها، آپارتمان های بزرگ متراژ را برای زندگی انتخاب کنند.
عموما خانواده هایی به آپارتمان های بزرگ متراژ روی می آورند و این نوع آپارتمان ها را برای زندگی بر می گزیندند که به دنبال تعویض ملک و زندگی در خانه ای بزرگ تر و بهتر هستند. همزمان با اوج گرفتن قیمت مسکن، آپارتمان های بزرگ متراژ هم از این رقابت عقب نماندند و رشد قیمت ها را تجربه کردند. به رغم این که قیمت آپارتمان های بزرگ متراژ در مقایسه با آپارتمان هایی که کوچک متراژ و یا میان متراژ خطاب می شوند مناسب تر است با این حال رشد قیمت ها به گونه ای بوده که حتی قیمت آپارتمان های بزرگ متراژ نیز با تغییراتی همراه بوده و رشد قیمت در این نوع آپارتمان ها نیز کاملا مشهود قابل مشاهده است.
در میان آپارتمان های بزرگ متراژ نمونه هایی مشاهده می شوند با قیمت های نجومی. این آپارتمان ها در گروه خانه های لوکس قرار می گیرند و دارای امکانات درخور و تجهیزات شایسته ای هستند، همین امر سبب می شود قیمت این آپارتمان ها به ویژه نمونه هایی که نوساز هستند بسیار گران قلمداد شود. قیمت های ارائه شده در جدول زیر متعلق به خانه های بزرگ متراژ با مساحتی در محدوده ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر می باشد و قیمت گزارش شده برای برخی از آپارتمان ها، از میانگین قیمت در آن منطقه گران تر است.

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد