بررسی ها حاکی از آن است که جهش قیمت در ۸ ماه نخست سال جاری در مقایسه با این بازه زمانی در سال گذشته ۶۰ درصد بوده است. آمار های رسمی بانک مرکزی میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در هشت ماه ابتدایی سال جاری در تهران را بالغ بر ۷ میلیون تومان اعلام کرده […]

بررسی ها حاکی از آن است که جهش قیمت در ۸ ماه نخست سال جاری در مقایسه با این بازه زمانی در سال گذشته ۶۰ درصد بوده است.

آمار های رسمی بانک مرکزی میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در هشت ماه ابتدایی سال جاری در تهران را بالغ بر ۷ میلیون تومان اعلام کرده است. به گزارش بانک مرکزی در یک بازه ۸ ماهه از فروردین ماه سال جاری تا پایان آبان ماه، متوسط قیمت فروش مسکن در تهران به ۷ میلیون و ۲۸۴ هزار تومان رسیده است که از رشدی ۶۰ درصدی در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته خبر می دهد. در مقابل تعداد معاملات مسکن در همین برهه از زمان کاهشی ۲۰ درصدی را تجربه کرده است به طوری که آمار ها نشان می دهد حجم معاملات مسکن در هشت ماه ابتدای سال جاری ۹۱ هزار و ۱۰۶ مورد بوده است و ۲۰ درصد کاهش را تجربه کرده است. با استناد به گزارشات منتشر شده حجم معامله مسکن در ۸ ماه ابتدایی سال ۹۶ در مقایسه همین بازه در سال ۹۵ با رشد ۷٫۷ درصدی همراه بوده به طوری که تعداد مبایعنامه های تنظیم شده در ۸ ماه ابتدایی سال ۹۶ در بنگاه های تهران ۱۱۳ هزار و ۷۶۱ مورد گزارش شده که رشد ۷٫۷ درصدی نسبت به تعداد معاملات در همین برهه از سال ۹۵ را تأیید می کند.

در آبان ماه امسال ۶ هزار و ۹۰۰ فقره واحد مسکونی در تهران خرید و فروش شده است که از کاهش ۲۶٫۷ درصدی و ۵۳٫۶ درصدی در مقایسه با مهرماه سال جاری و آبان ماه سال ۹۶ حکایت دارد. قیمت مسکن در آبان ماه امسال نیز رشد زیادی را تجربه کرده به طوری که مرز ۹ میلیون تومان را پشت سر گذاشته و ۹ میلیون و ۱۸۰ هزار تومان برآورد شده است. میزان رشد قیمت واحد های مسکونی در آبان ماه امسال در مقایسه با مهر سال جاری و آبان سال گذشته جهشی ۶٫۶ درصدی و ۹۱٫۵ درصدی را تجربه نموده است.

بررسی هایی در خصوص حجم معاملات مسکن در تهران با توجه به عمر بنای آن ها صورت گرفته است که نشان می دهد از ۶۹۰۰ فقره خانه خرید و فروش شده در تهران در آبان ماه امسال، سهم واحد هایی با حداکثر ۵ سال عمر بنا، ۴۴ درصد بوده است. این رقم نسبت به عدد ثبت شده برای آبان ماه سال ۹۶، کاهش ۳٫۲ درصدی را نشان می دهد. در مقابل حجم تعداد واحد های از ۶ تا ۱۰ ساله و همچنین خانه های بالای ۱۵ سال اضافه شده است.

  • منبع خبر : افکار نیوز