سید هادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به این که در حال حاضر شرایط برای تهیه مسکن بسیار دشوار است اذعان نمود: دولت باید در این راستا سیاست گذاری هایی را انجام دهد و در این مسیر کنار مردم باشد. بهادری از برنامه های جدید دولت خبر داد و اظهار داشت: […]

سید هادی بهادری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به این که در حال حاضر شرایط برای تهیه مسکن بسیار دشوار است اذعان نمود: دولت باید در این راستا سیاست گذاری هایی را انجام دهد و در این مسیر کنار مردم باشد.

بهادری از برنامه های جدید دولت خبر داد و اظهار داشت: دولت در نظر دارد در تهران واحد های مسکونی ویژه احداث کند. به گفته این مقام مسئول سرمایه گذاری در مسکن با نتایج ارزشمندی همراه خواهد بود که از جمله آن ها می توان به رشد تولید مسکن و به تبع آن افزایش عرضه و متعادل شدن قیمت ها اشاره کرد.

ایشان تصمیم دولت برای ساخت مسکن ویژه در تهران را تلاشی ارزشمند خواندند و اظهار نمودند: با وجود این که ساخت مسکن ویژه می تواند گام ارزشمندی باشد و نتایج مثبتی را رقم بزند با این حال در کلانشهری چون تهران تولید ۴۰۰ واحد مسکونی راه به جایی نمی برد و تفاوت های فاحشی ایجاد نمی کند.

به گفته نماینده مردم شریف ارومیه در مجلس، این تعداد مسکن نمی تواند کمک کننده باشد و نمی شود انتظار نتایج قابل توجهی با احداث این تعداد مسکن ویژه داشت.

بهادری صحبت هایش را این طور ادامه داد: در حال حاضر بازار مسکن با مشکلات جدی همراه است و تنها ساخت ۴۰۰ مسکن نمی تواند چنین مشکلاتی را از سر راه بردارد. وی افزود: بهترین شیوه برای پشت سر گذاشتن این بحران استفاده از سیاست های متنوع و راهکار های کاربردی است.

ایشان ضمن اشاره به این که چنین سیاست هایی باید در دهک های مختلف جامعه متفاوت باشد گفت: بدیهی است قدرت خرید اقشار مختلف مشابه نیست از این رو می بایست برای دهک های مختلف، راهکار های متنوعی اندیشیده شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس، مشکل مسکن را به عنوان یکی از مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد و اذعان نمود: این دو مشکل جدا از هم نیستند و اگر مشکلات اقتصادی کشور کمرنگ شود می توان به حل مشکل مسکن نیز امیدوار شد.

وی ضمن اشاره به این که تولید مسکن چندان مطلوب نیست عنوان کرد: حضور دلالان و سفته بازان در بازار مسکن سبب شده شاهد رشد قیمت و آشفتگی در این بازار باشیم و این امر سبب می شود تولید مسکن بیش از پیش کاهش پیدا کند. ایشان گفتند: نه تنها سوداگری در بازار مسکن باید با پیگیری های جدی همراه گردد بلکه در اقتصاد کشور هم باید برای مقابله با این مسئله گام های اساسی برداشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس ضمن اشاره به این که دولت تنها سه درصد در بخش مسکن سرمایه گذاری کرده است گفت: انتظار می رود دولت شیوه جدیدی در پیش بگیرد و برای افراد کم درآمد جامعه دست به سرمایه گذاری در این حوزه بزند.

  • منبع خبر : تی نیوز