حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی، ضمن اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی برنامه های جدیدی را برای متعادل ساختن بازار مسکن در دست اجرا قرار داده اذعان نمود: این وزارت تصمیم دارد تا سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ هزار مسکن جدید به بازار عرضه کند که اقدام ارزشمندی به نظر می رسد. […]

حبیب الله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی، ضمن اشاره به این که وزارت راه و شهرسازی برنامه های جدیدی را برای متعادل ساختن بازار مسکن در دست اجرا قرار داده اذعان نمود: این وزارت تصمیم دارد تا سال ۱۴۰۰، ۲۰۰ هزار مسکن جدید به بازار عرضه کند که اقدام ارزشمندی به نظر می رسد. طاهرخانی با تأکید بر این که مدت هاست ضرورت افزایش تولید مسکن در کشور کاملا ملموس احساس می شود گفت: شرایط لازم برای عرضه ۵۰ هزار واحد مسکونی مهیا شده و زمینه افزایش تولید مسکن در سال های آتی کاملا فراهم است.

ایشان به عنوان یکی از مهم ترین اهداف شرکت عمران شهر های جدید، افزایش عرضه مسکن را نام بردند و اظهار کردند: امید است مدیران عامل، برنامه های تدوین شده را با دقت اجرایی کنند و شاهد پیشرفت کار به صورت محسوس و مشهود باشیم. به گفته طاهرخانی اجرای این طرح از دو هفته آینده استارت خواهد خورد.

ایشان در ادامه درخصوص واحد های باقی مانده پروژه مسکن مهر صحبت کردند و اظهار داشتند: واحد های باقی مانده از پروژه مسکن مهر مربوط به سه شهر جدید پرند، هشتگرد و پردیس می باشد که به پشتوانه حمایت ها و برنامه ریزی های مدیران عامل این شهر های جدید، طرح تکمیل واحد های باقی مانده از سر گرفته شده و حتی پروژه های راکد نیز در دست اجرا قرار گرفته اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی، بی توجهی به سایت مسکن مهر را به عنوان یکی از مشکلات مهم عنوان کرد و تصریح نمود: چنانچه به این مسئله توجهی نشود آنگاه شاهد ایراداتی از منظر شهری خواهیم بود. وی در ادامه به شهر جدید پردیس اشاره نمود و افزود: در شرایط فعلی واحد های مسکونی شهر جدید پردیس با مشکلات زیادی دست به گریبانند که انتظار می رود با بررسی های دقیق این عوامل از میان برداشته شوند.

به گفته حبیب الله طاهرخانی، وجود مشکل حتی در یک پروژه می تواند بر مجموعه واحد های مسکونی مهر به طور کلی اثرگذار باشد. وی افزود: چنانچه برخی امور نادیده گرفته شوند آثارشان در همه ابعاد نمود می یابد و این کار پیشبرد پروژه را با مشکلات جدی همراه می سازد از این رو رسیدگی زودهنگام به ایرادات وارده کاملا الزامی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر های جدید در پایان این طور گفت: پیرو تأکیدات ریاست جمهوری مبنی بر اهمیت رونق مسکن، شورایی به صورت هفتگی و پیوسته در راستای نحوه پیشبرد برنامه های تدوین شده برگزار خواهد شد به این امید که با بررسی های به موقع و پیوسته اقدامات صورت گرفته، شاهد نتایج بهتری باشیم و بتوانیم در راستای متعادل سازی بازار مسکن گام های ارزشمندی برداریم.

  • منبع خبر : تی نیوز