رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اذعان نمود: وزیر راه و شهرسازی باید از برنامه هایش برای بهبود بازار مسکن بگوید و سیاست ها و راهکار هایش را معرفی کند. وی تصریح کرد: با توجه به بیانات ریاست جمهوری مبنی بر این که بازار مسکن نیازمند امنیت کافی برای ورود نقدینگی است این […]

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اذعان نمود: وزیر راه و شهرسازی باید از برنامه هایش برای بهبود بازار مسکن بگوید و سیاست ها و راهکار هایش را معرفی کند.

وی تصریح کرد: با توجه به بیانات ریاست جمهوری مبنی بر این که بازار مسکن نیازمند امنیت کافی برای ورود نقدینگی است این بازار نیازمند پیگیری های جدی است. وی افزود: به رغم این که بازار مسکن به عنوان یک بازار امن شناخته می شود با این حال بررسی ها نشان می دهد کمبود ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور کاملا محسوس و مشهود است.

نماینده مردم شریف جهرم در مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به جمعیت درحال رشد تصریح کرد: علاوه بر رقمی که اعلام شد، نیاز است سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور به مرحله تولید برسد. ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: آمار ها حاکی از آن است که تولید سالانه مسکن در کشور در شرایط فعلی تنها به ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد می رسد بنابراین هر سال علاوه بر آن ۴ میلیون واحد مسکونی، کمبود های هر سال هم باید لحاظ گردد.

وی در ادامه بازار مسکن را به عنوان یکی از بازار های امن کشور معرفی کرد که می توان با خیال آسوده در آن به سرمایه گذاری پرداخت و عنوان کرد: چنانچه دولت بستری مناسب فراهم نماید که مردم بتوانند سرمایه های خود را به سوی بازار مسکن سوق دهند آن گاه، نه تنها مشکلات دولت از میان برداشته می شود بلکه حتی گره از کار مردم هم باز خواهد شد. وی ضمن اشاره به این که وزیر سابق راه و شهرسازی بار ها تعداد واحد های مسکونی کشور را کافی می خواند گفت: این نشان می دهد دولت آگاهی دقیقی از نیاز کشور نداشته است. عباس آخوندی به عنوان وزیر اسبق راه و شهرسازی بار ها از وجود دو میلیون خانه خالی در کشور سخن گفت و ادعا کرد تعداد مسکن جوابگوی نیاز است.

رضایی کوچی بار دیگر تأکید کرد: چنانچه دولت بتواند به راهکار های درستی متکی شود و از روش های مناسبی بهره مند گردد، آن گاه دور از انتظار نخواهد بود که آرامش به بازار مسکن برگردد. ایشان در ادامه با تأکید بر این که محمد اسلامی به عنوان وزیر جدید راه و شهرسازی، فعالیت هایی را در این راستا برعهده گرفته است افزود: این امر نشان می دهد ایشان به نیاز های کشور آگاهند.

نماینده مردم جهرم ضمن اشاره به این که طی دو هفته اخیر قرار بود محمد اسلامی در کمیسیون عمران مجلس حضور یابد و در خصوص بازار مسکن صحبت هایی ارائه نماید گفت: این جلسه به دلیل عدم حضور وزیر کماکان برگزار نشده است.

عملی از اسلامی ندیده ایم

ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: طی روز های آتی شاهد ارائه لایحه بودجه به کمیسیون های مجلس خواهیم بود. وی افزود: با توجه به این که پس از آن ایام نوروز فرا می رسد بنابراین وزیر جدید راه و شهرسازی فرصت چندانی در اختیار ندارد و باید هرچه سریع تر در این راستا اقدام کند.

رضایی کوچی گفت: اسلامی کاملا نیاز های کشور را متوجه است با این حال کماکان شاهد عمل خاصی از سوی ایشان نبوده ایم. به گفته رضایی کوچی یکی از مهم ترین اقداماتی که محمد اسلامی می بایست بدان متوسل شود، رونق بازار مسکن است.

ایشان در پایان این طور گفتند: چنانچه اسلامی فعالیت به خصوصی برای پیشبرد اهداف بازار مسکن انجام ندهد آنگاه کمیسیون عمران مجلس به این حوزه ورود پیدا خواهد کرد. وی افزود: پیش از مطرح شدن لایحه بودجه در کمیسیون های مجلس، اسلامی بایستی در کمیسیون عمران حاضر گردد و برنامه هایش را تشریح کند چرا که تاکنون هم فرصت های زیادی از دست رفته است.

 

  • منبع خبر : مهر نیوز