مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، ضمن اشاره به این که در کشور ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تکمیل نشده وجود دارد تصریح کرد: رونق بازار مسکن در گرو تکمیل سریع تر این واحد ها و تحویل آن ها به متقاضیان است. این مقام مسئول مهم ترین روش موجود برای متعادل ساختن بازار مسکن را […]

مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک، ضمن اشاره به این که در کشور ۱۰۰ هزار واحد مسکونی تکمیل نشده وجود دارد تصریح کرد: رونق بازار مسکن در گرو تکمیل سریع تر این واحد ها و تحویل آن ها به متقاضیان است.

این مقام مسئول مهم ترین روش موجود برای متعادل ساختن بازار مسکن را ساخت و ساز عنوان کردند و اذعان نمودند: اگر به دنبال رونق بازار مسکن هستیم باید بر عرضه مسکن بیفزاییم.

وی از ارقام و اعداد کمک گرفت و این طور گفت: در ۹ ماه ابتدایی سال جاری درصد معاملات تنها ۱ درصد رشد را تجربه کرده این در حالی است که رقم ثبت شده برای مبایعنامه ها به ۱۸ درصد می رسد ضمن این که بازار اجاره کاهش ۱۶ درصدی را شاهد بوده است.

ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: دولت می تواند با تقویت بخش عرضه، ثبات قیمت را به بازار مسکن بر گرداند. وی از حجم معاملات در تهران سخن گفت و تصریح کرد: آمار ها حاکی از آن است که کاهش معاملات در تهران ۲۲ درصد بوده است. این مقام مسئول اذعان نمود: بالغ بر ۸۵ درصد مصالح مورد نیاز در داخل کشور تولید می شود از این رو این جهش قیمت مسکن قابل توجیه نیست.

ایشان در ادامه از رکود خرید و فروش گفتند و اذعان نمودند: اگر قصدتان خرید مسکن است بهتر است هر چه زودتر در این راستا اقدام کنید.

وی خاطرنشان کرد: طرح دریافت مالیات از منازل خالی که برخی عنوان می کنند به متعادل سازی بازار مسکن می انجامد به نوعی دور زدن قانون است و نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت. وی افزود: تنها راهی که می تواند در این شرایط کمک کننده باشد و قیمت ها را به سطح قابل قبولی برساند افزایش ساخت و ساز است.

وی ادامه داد: حتی بکارگیری تعزیرات هم قیمت ها را کاهش نخواهد داد و نمی توان به عنوان یک ناجی به آن نگریست.

وی ضمن اشاره به این که تعداد واحد های تکمیل نشده در کشور به ۱۰۰ هزار واحد می رسد عنوان کرد: برای متعادل ساختن بازار بهترین کار این است که چنین واحد هایی را در اسرع وقت تکمیل کرده و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

  • منبع خبر : تی نیوز