حسام عقبایی از ارزان شدن مسکن می گوید و عنوان می کند چنانچه قیمت دلار به همین روند کاهش را تجربه کند شاهد ارزان شدن ۲۵ درصدی مسکن تا اسفند ماه سال جاری خواهیم بود. حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک، این طور گفت: بازار مسکن با گران شدن ارز، نوسانات فاحشی را تجربه […]

حسام عقبایی از ارزان شدن مسکن می گوید و عنوان می کند چنانچه قیمت دلار به همین روند کاهش را تجربه کند شاهد ارزان شدن ۲۵ درصدی مسکن تا اسفند ماه سال جاری خواهیم بود.

حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک، این طور گفت: بازار مسکن با گران شدن ارز، نوسانات فاحشی را تجربه کرد به طوری که می توان ادعا کرد این بازار تأثیرپذیرترین بازار از التهابات ارز بوده است. وی این طور صحبت هایش را ادامه داد: در صورتی که قیمت ارز روند رو به کاهشی را در پیش بگیرد آن گاه شاهد افت قیمت مسکن با نزدیک شدن به سال جدید و در نیمه دوم اسفند ماه خواهیم بود.

ایشان با اشاره به این که قیمت مسکن در برخی مناطق تهران تا ۱۰۰ درصد رشد را هم تجربه کرده اذعان نمود: با این حال چنانچه دلار روندی نزولی را شاهد باشد می توان پیش بینی کرد مسکن هم کاهش ۲۵ درصدی را تجربه می کند.

عقبایی با تأکید بر این که قیمت ارز بر حوزه های زیادی اثرگذار خواهد بود گفت: از جمله آن ها می توان به نرخ مصالح ساختمانی چون آهن آلات و میلگرد اشاره کرد. وی افزود: این امر زمینه رشد ۸۰ تا ۱۰۰ درصد قیمت مسکن را فراهم نموده است.

ایشان این طور صحبت هایشان را ادامه دادند: در صورتی که ارز گران شود، رکود تورمی در بازار مسکن تا سال ۹۸ تدوام خواهد داشت که این امر بر مشکلات می افزاید و شرایط را برای خریداران دشوارتر می سازد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به این که ۴ تا ۵ سال زمان نیاز است تا بازار مسکن رکود یا رونق را تجربه کند افزود: رکود تورمی گزارش شده در بازار مسکن ۸۳ درصد می باشد که رسیدن این رقم به تعادل ۷ الی ۸ سال زمان نیاز دارد.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی نیاز است دولت راهکاری مناسب بیندیشد و با احداث واحد های استیجاری و پرداخت تسهیلات مناسب با سود ایده آل و بازپرداخت های بلند مدت، شرایط را برای بهبود این بازار فراهم سازد.