آخرین آمار های مربوط به قیمت مسکن در آذرماه سال جاری حاکی از آن است که قیمت مسکن در این ماه با رشد همراه بوده است. بر اساس گزارشات منتشر شده، قیمت مسکن در آذر ماه در مقایسه با آبان سال جاری و آذر ماه سال گذشته به ترتیب رشد ۵ درصدی و ۹۲ درصدی […]

آخرین آمار های مربوط به قیمت مسکن در آذرماه سال جاری حاکی از آن است که قیمت مسکن در این ماه با رشد همراه بوده است. بر اساس گزارشات منتشر شده، قیمت مسکن در آذر ماه در مقایسه با آبان سال جاری و آذر ماه سال گذشته به ترتیب رشد ۵ درصدی و ۹۲ درصدی را شاهد بوده است.

دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت و راه و شهرسازی، جزئیات قیمت مسکن در سومین ماه از پاییز را اطلاع رسانی کرد. بر اساس آمار های ارائه شده از سوی این دفتر، تعداد معاملات صورت گرفته در آذرماه، ۶ هزار و ۹۵۰ واحد بوده است و قیمت فروش هر متر مربع از واحد مسکونی در این ماه ۹ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان گزارش شده است.

تعداد معاملات انجام شده در آبان ماه سال جاری، ۷ هزار و ۱۷ مورد گزارش شده است بنابراین در آذرماه حجم معاملات کاهش ۱ درصدی را تجربه کرده است. در دومین ماه از پاییز، قیمت معامله هر متر واحد مسکونی در پایتخت ۹ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان بوده است. رشد قیمت مسکن در آذرماه در مقایسه با ماه آبان، ۵ درصد اعلام شده است.

در آذرماه امسال، منطقه یک با میانگین قیمت ۲۲ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان به ازای هر متر مربع، با گران ترین قیمت فروش مسکن همراه بوده است و ارزان ترین منطقه تهران، منطقه ۱۸ معرفی شده است چرا که هر متر واحد مسکونی در این منطقه به طور متوسط با ۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رفته است.

منطقه ۵، بیشترین معاملات مسکن را شاهد بوده به طوری که حجم معاملات در این منطقه ۸۷۹ فقره بوده ضمن این که منطقه ۱۹ دارای کمترین حجم معاملات در آذرماه سال جاری بوده است. تعداد معاملات انجام شده در این منطقه از تهران، ۴۷ فقره اعلام شده است.

بررسی دقیق تر جزئیات قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران، حاکی از آن است که همه مناطق افزایش قیمت را در آذرماه تجربه کرده اند، با این حال حجم معاملات باز هم روندی کاهشی را پشت سر گذاشته و با افت همراه بوده است.

در منطقه ۵، تعداد معاملات مسکن ۱۰۰ فقره برآورد شده است و آن طور که مشخص است این منطقه ریزش حجم معاملات را کاملا ملموس تجربه کرده است.

در آذرماه ۹۶، میانگین قیمت فروش هر متر واحد مسکونی در تهران، ۵ میلیون تومان بوده، که در آذر ماه سال جاری با رشد ۹۲ درصدی همراه بوده است. تعداد معاملات مسکن اعلام شده برای آذرماه سال گذشته ۱۷ هزار و ۹۴۹ فقره بوده حال آن که در آذر ماه سال جاری با افت ۶۱ درصدی همراه گشته است.

  • منبع خبر : مشرق نیوز