آمار های منتشر شده در خصوص قیمت مسکن در آذرماه از رشد قیمت خبر می دهد. گران ترین قیمت فروش مسکن متعلق به واحدی در منطقه یک تهران بوده است. این واحد با ۲۴۵ متر مربع مساحت، به عنوان یک واحد نوساز در محله حکمت به مبلغ ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری […]

آمار های منتشر شده در خصوص قیمت مسکن در آذرماه از رشد قیمت خبر می دهد. گران ترین قیمت فروش مسکن متعلق به واحدی در منطقه یک تهران بوده است. این واحد با ۲۴۵ متر مربع مساحت، به عنوان یک واحد نوساز در محله حکمت به مبلغ ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

بر اساس آنچه سامانه اطلاعات املاک ایران منتشر نموده، بیشترین قیمت ثبت شده به ازای هر متر مربع واحد مسکونی ۲۰ میلیون تومان بوده است که چنین واحد هایی مشتریان خاص خود را دارند. آمار ها حاکی از آن هستند که گران ترین واحد های مسکونی نیز به ازای همین قیمت طی آذرماه سال جاری در تهران معامله شده اند. هرچند واحد هایی هم با قیمت های بیشتر ارزش گذاری شده اند و برخی از مسکن های لوکس تهران متری ۴۰ میلیون تومان به فروش رفته اند.

قیمت های گزارش شده به ازای فروش واحد های مسکونی در تهران طی سومین ماه از پاییز، حاکی از آن است که قدرت خرید متقاضیان به میزان زیادی کاهش یافته است و بسیاری از افراد توانایی شان را برای خرید مسکن از دست داده اند. خرید چنین واحد های گرانی حتی برای دهک های بالای جامعه نیز دشوار شده است به طوری که عنوان می کنند تقاضای مصرفی مؤثر برای مسکن به میزان قابل توجهی افت یافته است.

در وضعیتی که فروشندگان واحد های مسکونی پیوسته به دنبال رشد قیمت ها هستند و واحد هایشان را با نرخ های نجومی و بسیار بالا قیمت گذاری می کنند، خریداران نیز دست نگه داشته اند و امید دارند با وجود رکود عمیقی که بر بازار مسکن سایه انداخته، به واسطه تخلیه حباب قیمت ها در آینده ای نزدیک بتوانند با پرداخت هزینه های کمتر صاحب خانه شوند.

بررسی ها نشان می دهد بیشتر واحد هایی که در پاییز سال جاری با قیمت بالغ بر ۳ میلیارد تومان عرضه شده اند، لوکس متراژ بوده و از مساحتی مابین ۱۵۰ تا ۴۰۰ متر مربع بهره مند بوده اند این در حالی است که در فایل های عرضه آپارتمان، واحد هایی که بزرگ متراژ لقب می گیرند و مساحتی از ۱۰۰ تا ۱۲۰ متر مربع دارند، با قیمت سه میلیارد تومان و یا حتی بیشتر در اختیار متقاضیان قرار گرفته اند.

گران ترین قیمت فروش مسکن در آذرماه چقدر بوده است؟

  • منبع خبر : دنیای اقتصاد