فروش آپارتمان مي‌تواند يك كار پر درآمد باشد. بنگاه‌هاي مشاور املاك از قِبَل فروش آپارتمان مي‌توانند به درآمدهاي ميليوني دست پيدا كنند. شايد اين چنين درآمدي براي شما معمولي و عادي باشد و اين ميزان درآمد فقط به ۲ يا ۳ مشاوره ختم نمي‌شود دليل آن كم بودن بنگاه‌هاي مشاور املاك نيست، بلكه بنگاه‌هاي مشاور […]

فروش آپارتمان مي‌تواند يك كار پر درآمد باشد. بنگاه‌هاي مشاور املاك از قِبَل فروش آپارتمان مي‌توانند به درآمدهاي ميليوني دست پيدا كنند. شايد اين چنين درآمدي براي شما معمولي و عادي باشد و اين ميزان درآمد فقط به ۲ يا ۳ مشاوره ختم نمي‌شود دليل آن كم بودن بنگاه‌هاي مشاور املاك نيست، بلكه بنگاه‌هاي مشاور املاك معروف چنين درآمدهايي دارند و هرچقدر كه مشاورين بيشتري داشته باشند به همان اندازه درآمدهاي بيشتري خواهند داشت. اين چنين بنگاه‌هايي مشاوريني را استخدام مي‌كنند كه در زمينه مشتري‌يابي يد طولاني دارند و به آن‌ها نيز درآمدهاي ميليوني را وعده مي‌دهند، البته استعداد و زيركي مشاور هم در اين ميان نفش بسيار مهمي را ایفا مي‌كند.

از آنجائيكه آپارتمان‌‌ها واحدهاي خيلي بيشتري را در خود جاي داده‌اند، بنابراين درآمد حاصل از فروش واحدهاي آپارتماني مي‌تواند خيلي وسوسه‌انگيز باشد.

بنگاه‌هاي مشاور املاك با برنامه فروش مستقيم آپارتمان مي‌توانند درآمدهاي خيلي خوبي داشته باشند. البته مشاورين املاك بايد استعداد و زيركي خاص خود را داشته باشند.

اكنون در بسياري از مناطق تهران، آپارتمان‌هايي با واحدهاي بيشتر يا كمتر ساخته شده‌اند يا از قبل وجود دارند. فروش اين چنين واحدهايي بسيار وسوسه‌انگيز است و مي‌تواند هم براي مشاور و هم براي مدير املاك سودهاي قابل توجهي را به ارمغان بياورد.

درآمدهاي حاصل از فروش آپارتمان مي‌تواند باعث شود تا مدير يا حتي مشاورين با ماشين‌هاي لوكس از كنار شما بگذرند و به همين دليل است كه اكثر افراد تمايل به كار در بنگاه‌هاي مشاورين املاك را دارند.

مهم‌ترين نكات برای داشتن درآمدهای ميليونی

-درآمدهاي ميليوني مدير و مشاورين املاك از كم به زياد است و به يكباره صورت نمي‌گيرد. هر چقدر كه بنگاه به لحاظ دكوراسيون مدرن باشد، بروز باشد و تبليغات جديد و بروزي را راه‌اندازي كند به همان اندازه درآمد بيشتري را از فروش آپارتمان خواهد داشت و البته يك بنگاه سنتي هم در يك ماه حتي يك قرارداد فروش آپارتمان را نيز منعقد می‌كند. ميزان درآمد بنگاه مشاور املاك به نوآوري‌هاي مدير آن نيز بستگي دارد.

-البته ميزان درآمد بنگاه‌هاي مشاورين املاك حاصل از فروش آپارتمان در هر منطقه نسبت به منطقه ديگر متفاوت است، شايد فكر كنيد كه بنگاه‌هاي مشاورين املاک بالا شهر درآمد خيلي زيادي دارند ولي درآمد بنگاه‌هاي مشاورين املاك پايين شهر خيلي كم است ولي اينگونه نيست.

البته در مناطق بالا شهر معاملات ملكي دير به دير انجام مي‌شود ولي در بنگاه‌هاي مشاور املاك پايين شهر زود به زود انجام مي‌شود، بنابراين مي‌توانيد تصور كنيد كه در اين نوع بنگاه‌‌ها معاملات زود به زود انجام مي‌شود و البته كميسيون هم پايين است بنابراين درآمد اين نوع بنگاه‌ها نسبت به بنگاه‌هاي مشاور املاك بالا شهر هم بالا خواهد بود.

-ميزان درآمد حاصل از فروش آپارتمان با فصول سال متغير است و در همه‌ی ماه‌ها رقمي ثابت را نمي‌توان براي آن متصور شد. به عنوان مثال، در فصل تابستان، ميزان جابجايي‌ها خيلي بيشتر است و اجاره رونق بيشتري دارد. همچنين در سه ماه دي، بهمن و اسفند خانواده‌ها ترجيح مي‌دهند كه براي سال جديد منزلي نو را خريداري كنند و بنابراين خريد و فروش خانه به بالاترين حد خود مي‌رسد. همچنين در ماه‌هاي مهر تا دي ماه خريد و فروش منزل دچار ركود مي‌شود و همين قضيه براي ماه‌هاي محرم و رمضان هم وجود دارد.

كميسيون دريافتی بنگاه‌های مشاور املاک

ميزان درآمد مشاورين املاك از طريق دريافت حق كميسيون تعيين مي‌گردد. اتحاديه مشاورين املاك براي دريافت حق كميسيون از روش پلكاني استفاده مي‌كنند كه بسياري از مشتريان از نحوه محاسبه روش پلكاني باخبر نيستند. حداكثر نرخ كارمزد واحدهاي صنفي مشاورين املاك به قرار زير است:

  • در معاملات تا ۳۰۰ ميليون ريال، دريافت ۵/۰ درصد از مبلغ معامله

  • در معاملات تا ۵۰۰ ميليون ريال، ۵/۰ درصد براي ۳۰۰ميليون ريال اول و براي مازاد آن متناسب با مبلغ معامله ۷۵/۰ درصد

  • در معاملات از ۵۰۰ ميليون ريال تا ۱ ميليارد ريال، ۵/۰ درصد براي ۳۰۰ ميليون ريال اول، و براي مازاد آن تا ۵۰۰ ميليون ريال ۷۵/۰ و براي بقيه مازاد آن ۵/۰ درصد از طرفين معامله

  • در معاملات املاك و مستغلات بيش از ۱ ميليارد ريال براي ۱ ميليارد ريال آن براساس بندهاي ۱، ۲ و ۳ مصوبه اتحاديه مشاوران املاك و براي مازاد آن ۲۵/۰ درصد از طرفين معامله

  • در معاملات اجاره يك چهارم ماهانه از طرفين معامله و در معاملات رهن ميزان كارمزد براساس يك چهارم ميزان اجاره بهاي ماهانه از طرفين معامله

درآمد ماهانه بنگاه‌های املاک

در صورتيكه بنگاه سنتي باشد و در هر ماه يك اجاره و فروش داشته باشد، بنابراين در هر ماه مي‌تواند بيش از ۱۰ تا ۲۰ ميليارد ريال درآمد داشته باشد و در صورتيكه بنگاه املاكي مدرني باشد، مي‌تواند در هر ماه ۷ يا ۸ اجاره و فروش داشته باشد و بنابراين درآمد او نيز به طور يقين به ۶۰ تا ۷۰ ميليارد ريال خواهد رسيد.

در برنامه فروش مستقيم آپارتمان خريدار و فروشنده مي‌توانند واحد آپارتماني را معامله كنند كه البته درست و قانوني نيست و بايد در يك بنگاه صاحب مجوز يا در دفتر اسناد رسمي معامله به انجام برسد.