حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ضمن اشاره به این که حجم معاملات در آذر ماه امسال به نسبت همین برهه زمانی در سال گذشته کاهش ۶۷ درصدی را تجربه کرده است اظهار داشت: از نیمه بهمن کاهش قیمت ها را شاهد خواهیم بود و واحد های لوکس، گران قیمت، لاکچری و با […]

حسام عقبایی، نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ضمن اشاره به این که حجم معاملات در آذر ماه امسال به نسبت همین برهه زمانی در سال گذشته کاهش ۶۷ درصدی را تجربه کرده است اظهار داشت: از نیمه بهمن کاهش قیمت ها را شاهد خواهیم بود و واحد های لوکس، گران قیمت، لاکچری و با متراژ بیش از ۱۶۰ متر مربع، افت ۲۵ درصدی قیمت ها را متوجه خواهند شد.

وی ضمن اشاره به این که تولید مسکن و افزایش اشتغال در شرایط کنونی نیازمند ارائه طرح های کارا و مناسبی است اظهار داشت: انتظار می رود تا پایان سال جاری، بازار خرید و فروش مسکن رکود عمیق تری را تجربه کند.

ایشان ضمن تأکید بر این که حجم معاملات در آذر ماه سال جاری رقم بسیار چشمگیری گزارش شده است اظهار داشت: بر اساس آمار ها معاملات در آذرماه امسال در مقایسه با آذر ماه سال گذشته افت ۶۷ درصدی را تجربه کرده است. این مقام مسئول ادامه داد: یکی از مشکلات حال حاضر این است که مالکان واحد های مسکونی قیمت های پیشنهادی خود را با در نظر گرفتن دلار عنوان می کنند و این امر سبب شده است در برخی مناطق شاهد رشد ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن باشیم.

ایشان با بیان این که از نیمه بهمن واحد های لوکس، بزرگ و گران قیمت کاهش ۲۵ درصدی قیمت ها را شاهد خواهند بود اظهار داشت: با توجه به این که عرضه و تقاضا در خصوص واحد های کوچک متراژ وجود ندارد احتمال شکستن قیمت از نیمه بهمن وجود خواهد داشت.

نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران این طور ادامه داد: انتظار می رود تا انتهای تابستان سال ۹۸ شاهد رکودی عمیق در بازار مسکن باشیم که این امر به واسطه تغییرات قیمت دلار، عمیق تر نیز خواهد شد.

  • منبع خبر : تسنیم نیوز