با وجودی که آمار رسمی می‌گوید متوسط نرخ معامله شده هر متر مربع مسکن در تهران در آذرماه امسال نسبت به آبان ماه گذشته یک میلیون تومان افزایش یافته و از 9.5 میلیون تومان به ازای هر متر مربع به 10.5 میلیون تومان رسیده است، وزیر راه و شهرسازی معتقد است به زودی بازار وارد نقطه تعادل در عرضه و تقاضای مسکن می شود.

بخش مسکن از بلاتکلیفی خارج شده است

  پرینت
بخش مسکن از بلاتکلیفی خارج شده است
شناسه خبر : 1672 | تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶ | تعداد دیدگاه : 0 |

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش مسکن از بلاتکلیفی خارج شده است. با وجودی که آمار رسمی می‌گوید متوسط نرخ معامله شده هر متر مربع مسکن در تهران در آذرماه امسال نسبت به آبان ماه گذشته یک میلیون تومان افزایش یافته و از ۹٫۵ میلیون تومان به ازای هر متر مربع به ۱۰٫۵ میلیون تومان […]

وزیر راه و شهرسازی گفت: بخش مسکن از بلاتکلیفی خارج شده است.

با وجودی که آمار رسمی می‌گوید متوسط نرخ معامله شده هر متر مربع مسکن در تهران در آذرماه امسال نسبت به آبان ماه گذشته یک میلیون تومان افزایش یافته و از ۹٫۵ میلیون تومان به ازای هر متر مربع به ۱۰٫۵ میلیون تومان رسیده است، وزیر راه و شهرسازی معتقد است به زودی بازار وارد نقطه تعادل در عرضه و تقاضای مسکن می شود.

«محمد اسلامی» در گفتگو با خبرنگاران درباره افزایش نرخ اجاره بها در شهرهای بزرگ توضیح داد و اظهار امیدواری کرد به زودی قیمت ها در بازار متعادل خواهد شد. وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره مشکل کمبود نقدینگی شرکت قطارهای مسافربری رجا که باعث شد فعالیت این شرکت متوقف شود هم توضیح داد. در ادامه گفتگوی وزیر راه و شهرسازی با خبرنگار ما را می خوانید:

در ماه‌های اخیر بازار مسکن بشدت افزایش نرخ داشته و عملا به رکود رسیده است و اجاره بها بالا رفته است. چه سیاستی را برای تغییر در این وضعیت دنبال می کنید؟

مسئله ای که بیان شد یک واقعیت است. اتفاقاتی که در حوزه مسکن می افتد، عمدتا ناشی از بخش مسکن نیست، تاثیرات نظام اقتصادی بر این بخش است. آنچه که ما به عنوان یک سیاست پابرجا و برنامه اجرایی داریم این است که تولید مسکن برای جامعه هدف ما که اقشار متوسط و کم درآمد هستند فعال شود. این کار را هم کرده ایم و برنامه مان برای ساخت ۴۰۰ هزار مسکن و تکمیل ۵۰۰ هزار واحد را در دستور کار داریم و اعلام کرده ایم.

چه زمانی این اقدامات روی بازار مسکن اثر ملموس می گذارد؟

اقدامات الان شروع شده است. شما می توانید در جای جای کشور ببینید که پروژه های مسکن از توقف و بلاتکلیفی خارج شده و امیدواریم هر چه بیشتر این کار شتاب بگیرد.

ولی تا آن زمان اقشار نیازمند مسکن چه کنند؟

وقتی عرضه مسکن به صورت فراوان صورت بگیرد، تقاضا به سمت آن جذب می شود و بازار، خود به خود متعادل خواهد شد.

اخیرا شرکت قطارهای رجا اعلام کرده است چون ارز مرجع به این شرکت تعلق نگرفته، قادر به فعالیت نیست و از ۱۵ دیماه، فعالیت‌هایش را متوقف کرد. چرا به بخش حمل و نقل ریلی ارز مرجع اختصاص پیدا نکرد؟

اتفاقی که رخ داده این است که در چند سال گذشته تعرفه بلیت قطارها تغییر نکرده ولی در این سال‌ها هزینه های آنها افزایش داشته است. ستاد تنظیم بازار درباره آنها تصمیماتی گرفته بود و آنها نتوانسته بودند خوب از نرخ خدمات شان دفاع کنند، لذا وضعیت فعلی برای آنها پیش آمده است ما از آنها خواستیم دلگرم باشند، سرویس خود را متوقف نکنند و مشکلاتشان هم حل می شود.

چرا ارز دولتی به قطارهای مسافربری تعلق نگرفته است؟

ارز دولتی فقط برای کالاهای اساسی است. به بخش حمل و نقل ریلی، ارز نیمایی تعلق می‌گیرد.

ولی مدیران قطارهای رجا می گویند باز هم با ارز نیمایی حمل و نقل برای آنها صرف نمی‌‌کند؟

وقتی می گوییم ارز نیمایی به آنها تعلق می گیرد یعنی هزینه هایشان را هم باید متناسب با آن تنظیم کنیم. این مسایل را در دست رسیدگی داریم و به زودی مصوبات آن را از هیات دولت می گیریم.

نوشته های مشابه
قیمت مسکن تا پایان سال کاهش می‌یابد؟
بازار اجاره مسکن پاییزماه ریزش می‌کند؟
رشد ۳ درصدی قیمت مسکن در مردادماه ۱۴۰۰
پرداخت وام مسکن با رقم عجیب بازپرداخت!
۴ شرط واگذاری مسکن در قانون جهش تولید/ اعطای تسهیلات بر اساس محدوده جغرافیایی
وام مسکن از محل اوراق افزایش یافت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ads
ads
ads
ads
ads
ads