حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تداوم تلاطمات بازار اجاره مسکن در کشور به ویژه کلانشهرها، گفت: متأسفانه کمبود مسکن در کشور امروز بر تمامی بخش‌های این حوزه از جمله اجاره بها، اثر منفی گذاشته است.

افزایش ساخت و ساز راهکار بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن

  پرینت
افزایش ساخت و ساز راهکار بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن
شناسه خبر : 1778 | تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴ | تعداد دیدگاه : 0 |

عضو کمیسیون عمران مجلس، افزایش ساخت و ساز را بهترین راه کار بهبود وضعیت بازار مسکن به ویژه در حوزه اجاره دانست.   حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تداوم تلاطمات بازار اجاره مسکن در کشور به ویژه کلانشهرها، گفت: متأسفانه کمبود مسکن در کشور امروز بر تمامی بخش‌های این حوزه از جمله اجاره […]

عضو کمیسیون عمران مجلس، افزایش ساخت و ساز را بهترین راه کار بهبود وضعیت بازار مسکن به ویژه در حوزه اجاره دانست.

  حسن خسته بند عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تداوم تلاطمات بازار اجاره مسکن در کشور به ویژه کلانشهرها، گفت: متأسفانه کمبود مسکن در کشور امروز بر تمامی بخش‌های این حوزه از جمله اجاره بها، اثر منفی گذاشته است.

افزایش ساخت و ساز راه کار بهبود وضعیت بازار اجاره بها

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی، افزایش ساخت و ساز را راه کار بهبود وضعیت بازار اجاره بها،دانست و گفت: برای کمبود مسکن در کشور به تولید سالانه ۸۰۰ هزار واحد نیاز داریم، از این رو این مسئله باید در دستور کار مسئولان وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد.

نرخ اجاره بهای مسکن در سال آینده افزایش پیدا می کند

اگر راه کاری برای سال های آینده جهت رفع کمبود مسکن اندیشیده نشود، قطعا باید بار دیگر شاهد افزایش قیمت ها در حوزه اجاره مسکن باشیم

وی با اعلام اینکه با وضعیت موجود نرخ اجاره مسکن در سال آینده افزایش پیدا می کند، ادامه داد: اگر راه کاری برای سال های آینده جهت رفع کمبود مسکن اندیشیده نشود، قطعا باید بار دیگر شاهد افزایش قیمت ها در حوزه اجاره مسکن باشیم.

بیش از یک سوم خانوارها در تهران اجاره نشین هستند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه بر اساس آمارها بیش از یک سوم خانوارها در تهران اجاره نشین هستند، افزود: این مسئله نمایانگر آن است که حوزه اجاره در بازار مسکن از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورتی که بازار اجاره درگیر تلاطم باشد، مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد.

تولید خانه‌های زیر ۱۰۰ متر؛ تنها اولویت کاری دولت در حوزه مسکن

خسته بند ادامه داد: در شرایط کنونی تنها سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی باید تولید مسکن زیر ۱۰۰ متر باشد، به ویژه اینکه بر اساس گزارش ها، بیشتری تقاضا برای خرید مسکن خانه های زیر ۷۰ متر بوده است.

وی گفت: به طور حتم اگر در جهت تولید انبوه مسکن اقدام کنیم، بازار مسکن طی ۴سال آینده هم در حوزه خرید و فروش و هم در حوزه اجاره بها با ثبات نسبی روبه رو خواهد شد.

روند افزایشی آمار اجاره نشینی در کلانشهرها

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: روند افزایشی آمار اجاره نشینی در کلانشهرها به ویژه پایتخت نشان می دهد که خانوارها در شرایط کنونی توان خرید مسکن نداشته و به ناچار به سمت اجاره نشینی هدایت می شوند.

نوشته های مشابه
قیمت مسکن تا پایان سال کاهش می‌یابد؟
بازار اجاره مسکن پاییزماه ریزش می‌کند؟
رشد ۳ درصدی قیمت مسکن در مردادماه ۱۴۰۰
پرداخت وام مسکن با رقم عجیب بازپرداخت!
۴ شرط واگذاری مسکن در قانون جهش تولید/ اعطای تسهیلات بر اساس محدوده جغرافیایی
وام مسکن از محل اوراق افزایش یافت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ads
ads
ads
ads
ads
ads