عضو کمیسیون عمران مجلس درباره افزایش چشمگیر و غیرمنطقی مصالح ساختمانی، گفت: متأسفانه به دلیل نبود نظارت کافی در عرصه تولید و توزیع مصالح ساختمانی، قیمت این محصولات بسیار بالا رفته و این مسئله در افزایش قیمت مسکن تأثیر داشته است.  حسن خسته‌بند با انتقاد از افزایش چشمگیر و غیرمنطقی مصالح ساختمانی، گفت: متأسفانه به […]

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره افزایش چشمگیر و غیرمنطقی مصالح ساختمانی، گفت: متأسفانه به دلیل نبود نظارت کافی در عرصه تولید و توزیع مصالح ساختمانی، قیمت این محصولات بسیار بالا رفته و این مسئله در افزایش قیمت مسکن تأثیر داشته است.

 حسن خسته‌بند با انتقاد از افزایش چشمگیر و غیرمنطقی مصالح ساختمانی، گفت: متأسفانه به دلیل نبود نظارت کافی در عرصه تولید و توزیع مصالح ساختمانی، قیمت این محصولات بسیار بالا رفته و این مسئله در افزایش قیمت مسکن تأثیر داشته است، این در حالی است که فعالان این عرصه، علت افزایش قیمت مصالح را بالا رفتن نرخ ارز اعلام می‌کردند، اما مشخص نیست که چرا با کاهش نرخ ارز، قیمت مصالح پایین نمی آید.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس دهم ادامه داد: البته قیمت بسیاری از مصالح ساختمانی مانند آهن‌آلات و میلگرد متأثر از قیمت ارز نیست، زیرا تمامی آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود، اما باز شاهدیم که قیمت این محصولات نیز به بهانه ارز افزایش چشمگیر داشته است.

وی با اعلام اینکه در سال جاری قیمت مصالح ساختمانی بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، گفت: به نظرمن پشت پرده این افزایش قیمت‌ها، چیزی جزء دلال بازی و فعالیت مافیاهای مصالح ساختمانی نیست.

خسته‌بند با اشاره به برنامه وزارت راه و شهرسازی درباره ارائه کارت اعتباری مصالح ساختمانی به سازندگان، گفت: به طور حتم سیاست وزارتخانه باید حذف واسطه‌ها و دلالان در این عرصه باشد و در این حوزه هر اقدامی مثبت خواهد بود، البته نقش بانک‌ها در این رابطه مهم و برجسته است.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت فولاد در کشور، گفت: یکی از ابزارهای مهم در ساختمان‌سازی، فولاد است، اما در سال جاری شاهد افزایش قیمت فولاد بوده ایم، حال سوال پیش می‌آید که چه کسی باید با متخلفان در عرصه خرید و فروش فولاد برخورد کند، همه می‌گویند که بازار فولاد در کشور مافیایی است که این مسئله موجب شده در سال جاری قیمت فولاد از ۳ میلیون تومان به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به نظر من بهترین راهکار در عرصه ساماندهی قیمت مصالح ساختمانی، نظارت جدی و دقیق وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های دیگر است.