فرشید پور‌حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه مداخله دولت در بازار ساخت و ساز مسکن چندان مناسب نیست گفت: تجربه در سال‌های گذشته نشان داده است که پرداخت تسهیلات سوبسیدی مصالح ساختمانی از سوی دولت برای کنترل بازار مسکن چندان موثر نبوده و نتوانسته است مانع افزایش قیمت در این حوزه […]

فرشید پور‌حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه مداخله دولت در بازار ساخت و ساز مسکن چندان مناسب نیست گفت: تجربه در سال‌های گذشته نشان داده است که پرداخت تسهیلات سوبسیدی مصالح ساختمانی از سوی دولت برای کنترل بازار مسکن چندان موثر نبوده و نتوانسته است مانع افزایش قیمت در این حوزه باشد.

وی ادامه داد: دولت برای بهبود وضعیت قیمت در بازار مسکن باید فضای کسب و کار را رونق ببخشد، زیرا که هم اکنون در بخش تولید این فضا مناسب نیست و ما با مشکلات بسیار زیادی در حوزه قوانین مواجه هستیم.

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه نتوانسته‌ایم آرامش روانی را طی یک سال گذشته به بازار مسکن تزریق کنیم، گفت: کوپنی شدن مصالح ساختمانی نمی‌تواند در حوزه تولید مسکن مناسب باشد و دولت باید روش‌های دیگری را برای کنترل قیمت‌ها در این بازار استفاده کند.
پور‌حاجت با بیان اینکه دریافت مالیات‌های مستقیم هزینه‌های بسیار زیادی را به بخش مسکن وارد می‌کند گفت: دولت باید با اصلاح قانون ساماندهی بازار مسکن بتواند فضای کسب و کار در بخش مسکن را متعادل کند و نقدینگی‌های سرگردان در اقتصاد کشور را به این بازار منتقل کند.
دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور توضیح داد: دولت تا به امروز با بخش خصوصی برای بهبود فضای بازار مسکن جلسه‌ای برگزار نکرده این درحالی است که استفاده از سیاست‌های بخش خصوصی می‌تواند در جهت تقویت تولید و ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا نقش بسیار موثری داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

  • نویسنده : فرشید پور‌حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن کشور با بیان اینکه مداخله دولت در بازار ساخت و ساز مسکن چندان مناسب نیست گفت: تجربه در سال‌های گذشته نشان داده است که پرداخت تسهیلات سوبسیدی مصالح ساختمانی از سوی دولت برای کنترل بازار مسکن چندان موثر نبوده و نتوانسته است مانع افزایش قیمت در این حوزه باشد.