رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: رونق بازار مسکن مستلزم آن است که دولت سقف تسهیلات مسکن را افزایش دهد و در غیر این صورت قشری از مردم نمی‌توانند هیچ‌گاه خانه‌دار شوند.  با انتقاد از رویه دولت در زمینه اعطای تسهیلات مسکن به مردم، گفت: علی‌رغم افزایش شدید قیمت مسکن، اعتقاد دولتمردان این است که اگر […]

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: رونق بازار مسکن مستلزم آن است که دولت سقف تسهیلات مسکن را افزایش دهد و در غیر این صورت قشری از مردم نمی‌توانند هیچ‌گاه خانه‌دار شوند.

 با انتقاد از رویه دولت در زمینه اعطای تسهیلات مسکن به مردم، گفت: علی‌رغم افزایش شدید قیمت مسکن، اعتقاد دولتمردان این است که اگر سقف تسهیلات مسکن افزایش پیدا کند، شاهد تورم و افزایش بی‌رویه قیمت مسکن می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد دولت در محدود کردن سقف تسهیلات مسکن منجر به متوقف شدن تولید مسکن شده است، افزود: از سوی دیگر افراد متوسط به پایین جامعه تمکن مالی لازم را برای خرید مسکن ندارند و اگر نتوانند از دولت تسهیلات مسکن کافی دریافت کنند، هیچ‌گاه نمی‌توانند صاحب خانه شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه این کمیسیون بارها اعلام کرده که رونق بازار مسکن مستلزم افزایش سقف تسهیلات مسکن است، تصریح کرد: اگر شعار دولت، خانه‌دار کردن محرومان و افراد ضعیف جامعه است، باید برای تحقق این شعار تسهیلات ارزان‌قیمت به مردم اعطا کند.

رضایی کوچی با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه مالی بانک‌های ارائه کننده تسهیلات مسکن، گفت: متأسفانه اغلب این بانک‌ها با کمبود بودجه و سرمایه روبرو هستند و به این دلیل، مشکلاتی در روند ارائه وام مسکن ایجاد شده است و اگر شیوه اعطای تسهیلات مسکن به این روال ادامه یابد، قطعاً شاهد مشکلات بیشتری در بخش مسکن طی سال ۹۸ خواهیم بود.