معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح برنامه ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در شهرهای جدید، گفت: پرهیز از تصدی‌گری و ورود مستقیم بخش دولتی در امر ساخت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تامین مالی پروژه‌ها از مزیت های این برنامه است.

ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در شهرهای جدید با پول بخش خصوصی

  پرینت
ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در شهرهای جدید با پول بخش خصوصی
شناسه خبر : 2069 | تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱ | تعداد دیدگاه : 0 |

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح برنامه ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در شهرهای جدید، گفت: پرهیز از تصدی‌گری و ورود مستقیم بخش دولتی در امر ساخت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تامین مالی پروژه‌ها از مزیت های این برنامه است.   حبیب الله طاهرخانی درباره ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای […]

معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح برنامه ساخت ۲۰۰ هزار مسکن در شهرهای جدید، گفت: پرهیز از تصدی‌گری و ورود مستقیم بخش دولتی در امر ساخت و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تامین مالی پروژه‌ها از مزیت های این برنامه است.

  حبیب الله طاهرخانی درباره ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید، اظهار کرد:  با توجه به اهداف آمایشی کشور، توجه به ابعاد زیرساخت‌ها و آماده‌سازیزمین قبل از شروع عملیات اجرای ساخت واحدها، برنامه‌ریزی برای دهک‌های مختلف جمعیتی با تمرکز بر قشر متوسط اجتماعی و با هدف تنوع بخشی به ساختار جمیعتی و اجتماعی بخشی از اهداف هستند.

وی تصریح کرد: پرهیز از تصدی‌گری و ورود مستقیم بخش دولتی در امر ساخت، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و تامین مالی پروژه‌ها از طریق شراکت با بخش خصوصی، تاکید بر رویکرد محله محوری به منظور تامین همزمان خدمات و تسهیلات رفاهی ساکنان با تناسب ساخت واحدهای مسکونی، استفاده از تکنولوری‌های نو، صنعتی‌سازی، انبوه‌سازی و صرفه‌جویی منابع آب در ایجاد محلات بخش دیگری از مزیت‌های برنامه تولید مسکن در شهرهای جدید است.

وی ادامه داد: از دیگر مزیت‌های برنامه تولید مسکن در شهرهای جدید توجه به کیفیت کالبدی مناسب و عدم یکسان‌سازی کالبد واحدهای مسکونی، امکان پیش فروش واحدهای ساختمانی در مرحله پیشرفت فیزیکی۳۰ درصدبه منظور تامین مالی پروژه، بهره‌مندی از تسهیلات بانک مسکن با نرخ سود ۱۸ درصد و قابلیت کاهش تا ۱۵ درصد از جمله کاهش یک درصدی در صورت انبوه سازی، یک درصدی در صورت صنعتی‌سازی و یک درصدی در صورت ترویج الگوی ساختمان سبز است.

طاهرخانی بیان کرد: ساخت ۴۴۵۰۰واحد در استان تهران، ۱۸۰۰۰ هزار در استان البرز، ۳۷۵۰۰ واحد در اصفهان، ۲۸۰۰۰ واحد در خراسان جنوبی، ۲۵۰۰۰ واحد در فارس، ۱۶۰۰۰ واحد در آذربایجان شرقی، ۶۵۰۰ واحد در بوشهر، ۱۲۰۰۰ واحد در مرکزی، ۱۰۰۰ واحد در هرمزگان، ۳۰۰۰ واحد در خوزستان، ۵۵۰۰ واحد در سیستان و بلوچستان و ۳۰۰۰ واحد در سمنان برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش تسنیم، بر اساس برنامه اعلام شده از سوی وزیر راه و شهرسازی قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی طی سال های ۹۸ و ۹۹ با هدف متناسب کردن عرضه و تقاضا در بازار مسکن ساخته شود. تاکنون ساخت حدود ۱۰۰۰ واحد از این برنامه در مشهد واستان مرکزی آنهم توسط بنیاد مسکن آغاز شده است. کارشناسان اقتصاد مسکن بر این باورند در خوشبینانه ترین حالت ممکن ۲۰ درصد از این برنامه عملیاتی خواهد شد. 

نوشته های مشابه
قیمت مسکن تا پایان سال کاهش می‌یابد؟
بازار اجاره مسکن پاییزماه ریزش می‌کند؟
رشد ۳ درصدی قیمت مسکن در مردادماه ۱۴۰۰
پرداخت وام مسکن با رقم عجیب بازپرداخت!
۴ شرط واگذاری مسکن در قانون جهش تولید/ اعطای تسهیلات بر اساس محدوده جغرافیایی
وام مسکن از محل اوراق افزایش یافت
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ads
ads
ads
ads
ads
ads