در جلسه امروز هیات دولت با افزایش سقف تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی موافقت شد و در عین حال سعید رسولی به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی تعیین شد. به گزارش فصل تجارت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هیات […]

در جلسه امروز هیات دولت با افزایش سقف تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی موافقت شد و در عین حال سعید رسولی به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی تعیین شد.

به گزارش فصل تجارت و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، هیات وزیران به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی مصوب کرد کارگروهی متشکل از وزرای نفت، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار بوشهر به منظور رفع مشکل آلودگی هوا در برخی مناطق استان بوشهر تشکیل و نتایج بررسی‌ها در این کارگروه به هیات وزیران ارائه شود.

افزایش سقف تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی 
هیات وزیران با توجه به جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه های مختلف و به منظور ارایه تسهیلات جهت ساخت و بهسازی مسکن روستایی، با افزایش سقف تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی موافقت کرد.
بر این اساس، سقف فردی تسهیلات فوق برای ۲۰۰ هزار واحد، مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۸ تعیین شد و بانک مرکزی مکلف گردید نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آن‌ها برای پرداخت این تسهیلات با سود پنج درصد و با ضمانت سفته زنجیره‌ای در سال ۹۸ اقدام کند.
معرفی مدیرعامل شرکت راه آهن در جلسه امروز دولت 
هیات دولت در ادامه، سعید رسولی را به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تعیین و از خدمات محمدزاده تشکر و قدردانی کرد.