با تصویب هیأت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی در سال ۹۸ پرداخت می‌شود.  هیئت وزیران در جلسه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد تا نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح […]

با تصویب هیأت وزیران به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی در سال ۹۸ پرداخت می‌شود.

 هیئت وزیران در جلسه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را مکلف کرد تا نسبت به تعیین بانک‌های عامل و سهمیه آنها برای پرداخت تسهیلات طرح ویژه نوسازی و بهسازی دویست هزار واحد مسکونی روستایی با ضمانت سفته زنجیرهای در سال ۱۳۹۸ اقدام کند.

سقف فردی تسهیلات با رعایت مبحث (۱۹) مقررات ملی ساختمان و سایر مقررات ملی ساختمان برای دویست هزار واحد، مبلغ  ۴۰۰ میلیون است که سهم متقاضی برای این تسهیلات پنج درصد بوده و سازمان برنامه و بودجه کشور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین‌شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) برای دوره مشارکت مدنی و فروش اقساطی و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات را تضمین و تعهد می‌نماید.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، سهم استانی تسهیلات را تعیین نموده و بر اساس سهمیه ابلاغ شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به توزیع سهمیه بانکهای عامل به تفکیک استان، شناسایی متقاضیان واجد شرایط، معرفی آنان جهت دریافت تسهیلات و نظارت بر ساخت‌وساز در چهارچوب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان (نظام فنی و روستایی) اقدام کند.