در استان مازندران ۶۵۰ واحد مسکونی باید دوباره ساخته شود و ۵ هزار و ۷۰۰ واحد دیگر نیاز به بازسازی دارد؛ به واحدهای مسکونی که در مناطق شهری صددرصد تخریب شده‌ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. عزیز مهدیان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد […]

در استان مازندران ۶۵۰ واحد مسکونی باید دوباره ساخته شود و ۵ هزار و ۷۰۰ واحد دیگر نیاز به بازسازی دارد؛ به واحدهای مسکونی که در مناطق شهری صددرصد تخریب شده‌ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.
عزیز مهدیان، معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: برآورد اولیه حاکی از خسارت دیدن ۱۵۱ هزار واحد مسکونی در استان‌های سیل‌زده کشور است که از این تعداد ۵۴ هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و قابل سکونت نیست. 
 
 وی افزود: برای پاکسازی شهر پلدختر این شهر به ۷ منطقه تقسیم شده که ۳ منطقه از آن را بنیاد مسکن و ۴ منطقه دیگر را ارتش و سپاه پاکسازی خواهند کرد. 
 
 مهدیان افزود: در استان‌های گلستان و مازندران بازسازی و پرداخت خسارت‌ها آغاز شده است. 
 
 وی ادامه داد: در استان مازندران ۶۵۰ واحد مسکونی باید دوباره ساخته شود و ۵ هزار و ۷۰۰ واحد دیگر نیاز به بازسازی دارد؛ به واحدهای مسکونی که در مناطق شهری صددرصد تخریب شده‌ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۱۲ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود. در مناطق روستایی هم به صاحبان واحدهای مسکونی که صددرصد تخریب شده‌ ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود. 
 
 مهدیان اضافه کرد: همچنین به صاحبان این خانه‌ها چه در مناطق شهری و چه در مناطق روستایی برای خرید لوازم خانگی ۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهد شد.