نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک بر ضرورت ارائه مشخصات فنی املاک به خریداران مسکن در کشور تاکید کرد. حسام عقبایی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: حق مسلم هرشهروندی که موقع خرید مسکن از مشخصات فنی ملک خود مطلع باشند. وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه کشور در این حوزه بسیار عقب است و باید اقدام […]

نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک بر ضرورت ارائه مشخصات فنی املاک به خریداران مسکن در کشور تاکید کرد.

حسام عقبایی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: حق مسلم هرشهروندی که موقع خرید مسکن از مشخصات فنی ملک خود مطلع باشند.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه کشور در این حوزه بسیار عقب است و باید اقدام مزبور با هماهنگی شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان تسریع شود.

نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت: ارائه مشخصات فنی املاک به متقاضیان خرید مسکن یک اقدام عملیاتی و در عین حال جزو حقوق شهروندی محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: امید می رود موضوع مزبور با سرعت هرچه تمامتر از سوی دستگاه های ذی ربط در کشور عملیات و اجرایی شود.

عقبایی بیان داشت: ارائه شناسنامه فنی املاک به متقاضیان خرید مسکن در شهرهای بزرگ، کوچک و حتی روستاها یک بحث آرمان گرایانه نیست بلکه قابلیت اجرایی دارد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: امکان دارد افرادی در این حوزه خیلی تخصص نداشته باشند و موضوع مدنظر را یک اقدام بسیار سخت و دشوار قلمداد کنند.

نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک افزود: جدا از نقشه های هوایی در کشور تمامی ساختمان ها در شهرها به خصوص شهرهای بزرگ دارای پرونده مخصوص به خود در شهرداری هستند و شهرداری ها از وضعیت ساختمان ها به لحاظ خلافی، تغییر کاربری و بسیاری موارد دیگر اشراف کامل دارند.

وی اظهارداشت: متاسفانه در شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور عمر ساختمان ها به دلیل نداشتن شناسنامه فنی بسیار کاهش یافته که ضرورت دارد گام های بلندی در این حوزه برداشته شود.

عقبایی در ادامه یادآورشد: ارائه مشخصات فنی املاک می‌تواند به‌عنوان یک ضمانت‌نامه برای اطمینان از سطح کیفی ملک تلقی شود.