نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: تغییرات قیمت مسکن پلکانی است و با شیب ملایم رشد می‌کند سپس به مدت ۳ الی ۴ سال ثابت باقی می‌ماند در حال حاضر نیز با شیب تندی قیمت‌ها افزایش پیدا کرده که احتمال رکود آن وجود دارد. هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و […]

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، گفت: تغییرات قیمت مسکن پلکانی است و با شیب ملایم رشد می‌کند سپس به مدت ۳ الی ۴ سال ثابت باقی می‌ماند در حال حاضر نیز با شیب تندی قیمت‌ها افزایش پیدا کرده که احتمال رکود آن وجود دارد.

هادی قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ، در خصوص دلایل افزایش قیمت اجاره بها و خرید مسکن و راه حل کوتاه مدت برای کاهش قیمت‌ها، گفت: مهم‌ترین موضوع در بحث مسکن تولید و عرضه است که انتظار می‌رود دولت بخشی از منابع بانکی را به این سو هدایت کند.

لزوم وضع تصاعدی مالیات بر خانه‌های خالی

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل وجود انگیزه سفته بازی و دلالی در بازار مسکن دولت باید مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه‌های خالی را باعمال کند تا مالکان این خانه‌ها را عرضه کنند، تصریح کرد: اگر خانه‌های خالی با قیمت‌های پایین جهت اجاره عرضه شوند معافیت‌های مالیاتی شامل آنها شود.

1396052910185813711697364

عایدی خانه‌های خالی با انگیزه دلالی ضبط شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از احتکار در بازار مسکن، ادامه داد: در حال حاضر تعداد بسیار زیادی خانه خالی وجود دارد که به انگیزه سفته بازی و دلالی نگه داشته شده‌اند و به فروش نمی‌رسند.

قیمت اجاره و خرید مسکن مبنای علمی و کارشناسی ندارد

قوامی با بیان اینکه قیمت اجاره و خرید مسکن مبنای علمی و کارشناسی ندارد و متاسفانه تحت تاثیر فضای روانی قیمت‌ها را تعیین می‌کند، تصریح کرد: معمولا همواره تاریخ نشان داده است که سرمایه‌ها و نقدینگی به سمت مسکن حرکت کرده؛ در بودجه نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی در زمینه عرضه و تولید مسکن‌های ارزان قیمت صورت گرفته که دولت باید اقدامات عملی در زمینه داشته باشد.

قیمت مسکن همواره بعد از رشد ۳ الی ۴ سال در رکود باقی می‌ماند

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجل شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده تغییرات قیمت مسکن خاص بوده و بعد از رشد شدید،به مدت ۳ الی ۴ سال تقریبا ثابت باقی می‌ماند در حال حاضر نیز با شیب تندی قیمت‌ها افزایش پیدا کرده که احتمال رکود آن وجود دارد.