براساس یک آمار رسمی اعتبار کلی در نظر گرفته شده برای پرداخت وام اجاره مسکن نشان می‌دهد ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده واین اعتبار برای پرداخت این وام به مستاجرها تخصیص یافته است.  یک آمار رسمی درخصوص اعتبار کلی در نظر گرفته شده برای پرداخت وام اجاره مسکن نشان می‌دهد ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار […]

براساس یک آمار رسمی اعتبار کلی در نظر گرفته شده برای پرداخت وام اجاره مسکن نشان می‌دهد ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده واین اعتبار برای پرداخت این وام به مستاجرها تخصیص یافته است.

 یک آمار رسمی درخصوص اعتبار کلی در نظر گرفته شده برای پرداخت وام اجاره مسکن نشان می‌دهد ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت این وام به مستاجرها تخصیص یافته است. با این حال در آمارهای رسمی که روز گذشته اعلام شد هیچ اشاره‌ای به مبلغ پرداختی این وام به مستاجران و تعداد وام‌های پرداختی تاکنون نشده است.

پیش از این، متولی بخش مسکن با همکاری شبکه بانکی در حالی خبر پرداخت تسهیلات اجاره مسکن از میانه تابستان را اعلام کرده بود که خبرها حاکی است به رغم آنکه اعتبار مورد نیاز برای پرداخت بیش از ۶۶۰ هزار فقره وام اجاره مسکن تامین شده است اما به نظر می‌رسد هنوز وامی از این محل و از بابت کمک به تامین ودیعه، به مستاجران واجد شرایط پرداخت نشده است؛ چرا که در اعلام آمارهای رسمی در این خصوص تنها از اختصاص اعتبار کل برای پرداخت این وام خبر داده شده و اشاره‌ای به تعداد وام‌های پرداختی تاکنون نشده است.

پیش از این اعلام شده بود به ۶۰۰ هزار نفر از مستاجران واجد شرایط، تسهیلات ودیعه مسکن با سقف‌های ۱۵، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان به ترتیب در شهرهای کوچک، کلان‌شهرها و شهر تهران پرداخت می‌شود.

هم اکنون نیز اعلام شده به واسطه اختصاص اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی، بانک‌ها آمادگی پرداخت این تسهیلات را دارند اما از آنجا که آمار مربوط به پرداخت تعداد این وام‌ها تاکنون اعلام نشده است به نظر می‌رسد هنوز عملیات پرداخت وام اجاره مسکن که وعده پرداخت آن‌ به مستاجرها از میانه تابستان داده شده بود آغاز نشده است چون اگر فرآیند پرداخت این وام‌ها آغاز شده بود طبیعتا در آمارهای رسمی اعلام شده در این خصوص باید تعداد وام‌های پرداختی تا الان نیز اعلام می‌شد.