معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت باعث شد تا بازار مسکن بازاری آرام باشد گفت: سرعت پرداخت وام ودیعه بیشتر شده و به یکباره به ۴۸۰۰ فقره رسید.  پرداخت وام ودیعه مسکن در سال جاری با هدف حمایت از مستاجران کم درآمد از محل بخشی از منابع […]

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت باعث شد تا بازار مسکن بازاری آرام باشد گفت: سرعت پرداخت وام ودیعه بیشتر شده و به یکباره به ۴۸۰۰ فقره رسید.

 پرداخت وام ودیعه مسکن در سال جاری با هدف حمایت از مستاجران کم درآمد از محل بخشی از منابع مالی اختصاص یافته به ستاد ملی مقابله با کرونا اختصاص یافت.
بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شده تسهیلات یاد شده در سقف های ۵۰ میلیون تومان در شهر تهران، ۳۰ میلیون تومان در سایر کلان شهرها و ۱۵ میلیون تومان در سایر شهرها با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت یکساله( به نحوی که مستاجر در دوره قرارداد صرفا سود تسهیلات را پرداخت کند و اصل تسهیلات در سررسید تسویه شود) یا با نرخ سود ۱۲ درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه ( به نحوی که مستاجر در هر قسط اصل و سود تسهیلات را پرداخت کند) با هدف کمک به تامین افزایش تحقق یافته در ودیعه اجاره های مسکن اقشار کم درآمد اعطا شود.
با این اقدام ستاد ملی مقابله با کرونا یعنی پرداخت وام ودیعه، در کنار تعیین سقف اجاره بها که برای تهران ۲۵ درصد در نظر گرفته شده بود توانستند بازار اجاره بها را از التهاب بیش از پیش سال های قبل در امان نگه دارند.
روزهای نخست پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تا حدودی روند آرامی به خود گرفته بود اما برگزاری جلسات میان وزیر راه و شهرسازی و مدیران بانکها باعث شد تا روند پرداخت تسهیلات سرعت خوبی به خود گیرد.
در این خصوص محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار هیبنا، پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را مناسب توصیف کرده و گفت: روند پرداخت وام ودیعه مسکن سرعت خوبی دارد بطوریکه در حال حاضر به ۴۸۰۰ متقاضی وام، تسهیلات پرداخت شده است.
محمودزاده در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری جلسه میان وزیر راه و شهرسازی و مدیران بانک ها، روند پرداخت را سرعت بخشید؟ گفت: برگزاری جلسات کارشناسی میان وزیر راه و شهرسازی و مدیران بانکها بابت سوالات و ابهاماتی بود که وجود داشت. به هر سوی در این جلسات علاوه بر مدیران بانک ها مسولان آی تی بانکها نیز حضور داشتند تا به لحاظ آمادگی داخلی نیز بانکها بتوانند به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۳۸۰ هزار متقاضی واجد شرایط وام ودیعه مسکن شناخته شدند اظهار داشت: روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن سرعت بهتری خواهد گرفت و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.
محمودزاده افزود: در حال حاضر برای ۷۹ هزار متقاضی وام ودیعه مسکن کارتابل در بانکها ایجاد شده است که تاکنون به ۴۸۰۰ متقاضی وام ودیعه مسکن پرداخت شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که وضعیت این روزهای بازار مسکن چگونه است؟ گفت: بازار مسکن در مرداد ماه و شهریور ماه با توجه به اقدامات مناسب دولت در بازار اجاره شاهد آرامش خوبی هستیم.
وی افزود: بازار مسکن در ماه جاری نیز از لحاظ قیمت به دلیل ورود تعداد قابل توجهی مسکن مهر و رونق تولید مسکن از لحاظ روانی تاثیر خوبی بر بازار مسکن گذاشته و ما این روزها شاهد بازاری آرام در بخش مسکن هستیم.