قرار است دولت برخی از مصالح ساختمانی را ارزان‌تر از بازار در اختیار سازندگان مسکن ملی قرار دهد، این اقدام دولت چه تبعاتی خواهد داشت و آیا روی قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان تاثیر می‌گذارد؟  طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد در قالب مسکن ملی از شهریور ماه گذشته کلید خورده و حدود شش ماه […]

قرار است دولت برخی از مصالح ساختمانی را ارزان‌تر از بازار در اختیار سازندگان مسکن ملی قرار دهد، این اقدام دولت چه تبعاتی خواهد داشت و آیا روی قیمت تمام شده مسکن برای متقاضیان تاثیر می‌گذارد؟

 طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد در قالب مسکن ملی از شهریور ماه گذشته کلید خورده و حدود شش ماه است مدیران در وزارتخانه راه‌وشهرسازی وعده افتتاح اولین پروژه‌های آن را می‌دهند. وعده‌ای که هنوز عملی نشده است. البته در آخرین خبرها مهر ماه را برای افتتاح اولین واحد‌های این پروژه اعلام کرده‌اند. اما باید دید آیا این وعده عملی می‌شود یا خیر؟

همچنین طبق گفته وزیر راه‌وشهرسازی، از ۴۰۰ هزار واحد این طرح پنج هزار واحد هم‌اکنون آماده تحویل است. به نظر می‌رسد این واحدهای آماه تحویل نیز تکمیل شده همان واحدهای نیمه‌کاره‌ای است که قرار بود در قالب این طرح به مردم تحویل داده شود.

اما جدیدترین اقدام در حوزه مسکن، خروج برخی از مصالح ساختمانی از بورس کالا و استفاده آن به قیمت ارزان‌تر از بازار در طرح مسکن ملی است.

محمد اسلامی، وزیر راه در این خصوص گفت: از رئیس جمهوری دستوری گرفتیم تا فولاد و مصالح ساختمانی و سایر مصالح، به ویژه برای آهن آلات و قیر را خارج از بورس برای پروژه‌های عمرانی و مسکن دریافت کنیم تا بتوانیم قیمت تمام شده را کنترل کنیم.