رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اقداماتی مانند تسهیلات ودیعه مسکن، راه کار موقتی است، بهترین راه کار برای بهبود وضعیت بازار اجاره، تولید مسکن است، قطعا تا وقتی که نیاز بازار و متقاضیان به مسکن جدید برطرف نشود، مشکلات پابر جا خواهد بود. محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به روند اجرای طرح تسهیلات ودیعه […]

رضایی، رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اقداماتی مانند تسهیلات ودیعه مسکن، راه کار موقتی است، بهترین راه کار برای بهبود وضعیت بازار اجاره، تولید مسکن است، قطعا تا وقتی که نیاز بازار و متقاضیان به مسکن جدید برطرف نشود، مشکلات پابر جا خواهد بود.

محمدرضا رضایی کوچی، با اشاره به روند اجرای طرح تسهیلات ودیعه مسکن و تأثیر برنامه دولت برای مدیریت بهبود وضعیت مستأجران مسکن، گفت: تسهیلات ودیعه متناسب با نرخ اجاره مسکن و وضعیت بازار نیست، میزان کنونی این تسهیلات عملا تأثیر به سزایی در افزایش قدرت مالی مستأجران ندارد.

روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به هیچ وجه قابل قبول نیست
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرف دیگر روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به هیچ وجه قابل قبول نیست، در شرایط کنونی شاهدیم که بانک‌ها شرایط دشواری را برای پرداخت وام تعیین کرده اند که این مسئله به مشکل اصلی مستأجران تبدیل شده است.

بهترین راه کار برای بهبود وضعیت بازار اجاره، تولید مسکن است
وی گفت: به نظر من اقداماتی مانند تسهیلات ودیعه مسکن، راه کار موقتی است، بهترین راه کار برای بهبود وضعیت بازار اجاره، تولید مسکن است، قطعا تا وقتی که نیاز بازار و متقاضیان به مسکن جدید برطرف نشود، مشکلات پابر جا خواهد بود.

رضایی کوچی افزود: در شرایط کنونی دولت خود معتقد به وضعیت نامناسب بازار مسکن است، اما نه تنها هیچ اقدام اساسی برای رفع این مسئله نکرده، است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید سالانه حدود ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور تولید کند، اما بر اساس آمارها، در این شرایط حدود ۳۰۰ هزار واحد ساخته می شود که آن هم توسط سازندگان و بخش خصوصی انجام می شود، حال با این شرایط دولت طرحی برای تولید انبوه مسکن ندارد.

بررسی روند اجرای طرح ودیعه مسکن در کمیسیون عمران مجلس
وی با بیان اینکه کشور با بحران مسکن مواجه است، گفت: قطعا مسائل مهم حوزه مسکن از جمله روند اجرای طرح تسهیلات ودیعه مسکن در نشست کمیسیون عمران مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.