قیمت های پیشنهادی فروش آپارتمان مسکونی در مناطق نیمه شمالی پایتخت به ترتیبی اعلام شده که به نظر می رسد فاصله بازار مسکن با نقطه توقف رشد قیمت کوتاه تر شده است. در تازه ترین فایل های ملکی مربوط به املاک واقع در نیمه شمالی پایتخت، قیمت های پیشنهادی فروشندگان نسبت به سطح قیمت فایل […]

قیمت های پیشنهادی فروش آپارتمان مسکونی در مناطق نیمه شمالی پایتخت به ترتیبی اعلام شده که به نظر می رسد فاصله بازار مسکن با نقطه توقف رشد قیمت کوتاه تر شده است.
در تازه ترین فایل های ملکی مربوط به املاک واقع در نیمه شمالی پایتخت، قیمت های پیشنهادی فروشندگان نسبت به سطح قیمت فایل های مشابه در ماه گذشته یا بدون تغییر بوده یا بعضا رشد بسیار ناچیزی داشته است. این روند بر خلاف روش اعلام قیمت پیشنهادی در ماه های تابستان است؛ چراکه در تابستان عموما میزان رشد قیمت اعلامی فروشنده ها محسوس تر بود و در نتیجه میانگین قیمت معاملات مسکن در تهران نیز ماه به ماه با رشد حداقل یکی دو میلیون تومانی روبه رو بود.
از طرفی این مدل اعلام قیمت پیشنهادی فروش در نیمه شمالی شهر و مشخصا مناطق یک تا هشت پایتخت بیشتر رواج داشت و فروشندگان ملک در مناطق ۹ به بعد که تقریبا در نیمه جنوبی شهر (با در نظر گرفتن محدوده محور خیابان انقلاب اسلامی) واقع می شود، کمتر دنباله روی شتاب در رشد قیمت های اعلامی خود بودند. البته همچنان در برخی از محله ها به ویژه در منطقه پنج تهران قیمت های اعلامی دور از انتظار وجود دارد، اما فراگیری آن در فایل های جدید به مراتب کمتر شده است. واسطه های ملکی می گویند از نیمه دوم شهریور ترمز رشد قیمت پیشنهادی فروش مسکن به کار افتاده و محدوده قیمت های جدید فاصله چندانی با قیمت های اعلامی در نیمه اول شهریور ماه ندارد؛ ضمن اینکه این وضعیت در هفته های سپری شده از مهر ماه نیز ادامه پیدا کرده است.