نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی از دو جهت مؤثر است، هدف اول، شناسایی املاک و اسکان کشور و هدف دوم مالیات بر خانه خالی است. سید احسان خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در برنامه پایش که با موضوع طرح مالیات بر خانه های خالی روی آنتن رفت، […]

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی از دو جهت مؤثر است، هدف اول، شناسایی املاک و اسکان کشور و هدف دوم مالیات بر خانه خالی است. سید احسان خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در برنامه پایش که با موضوع طرح مالیات بر خانه های خالی روی آنتن رفت،
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی از دو جهت مؤثر است، هدف اول، شناسایی املاک و اسکان کشور و هدف دوم مالیات بر خانه خالی است.
سید احسان خاندوزی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی در برنامه پایش که با موضوع طرح مالیات بر خانه های خالی روی آنتن رفت، گفت: «اجرای طرح مالیات بر خانه های خالی از دو جهت مؤثر است، هدف اول، شناسایی املاک و اسکان کشور و هدف دوم مالیات بر خانه خالی است.
پایه و هدف اصلی این طرح، شناسایی محل سکونت هر خانوار ایرانی و تعداد واحدهای تحت مالکیت هر خانوار است. تنها شفافیت حاصله از این طرح، باعث شناسایی و تحت پیگیری قرار گرفتن تقاضای سرمایه ای خواهد شد و به سمت این بازار نخواهند آمد.»نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در رابطه با حذف دلالان در کوتاه مدت از بازار مسکن، افزود: «اثر کوتاه مدت این مالیات، باعث افزایش هزینه نگه داری مسکن و کاهش تقاضای سرمایه ای خواهد شد، در بلندمدت نیز با افزایش ۱۲ برابری نرخ مالیات بر خانه های خالی نسبت به نرخ فعلی، کمک خواهد کرد که حاشیه سود دلالان و واسطه گران کاهش یابد و از سوداگری بازار مسکن خارج شوند.»این نماینده مجلس یازدهم، در رابطه با نحوه شناسایی خانه های خالی، گفت: «مالیات بر خانه های خالی سابقه ۵۰ ساله در ایران دارد اما همیشه در مرحله شناسایی به شکست خورده است. موتور شناسایی این مالیات، کدهای پستی هر محل مسکونی است که از اداره پست احصا شده است. از این طریق، به هر کد پستی تا دو ماه فرصت داده شده است تا مالکیت هر کد پستی و مستاجری خود را اعلام کنند.