سید علی آقازاده با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، اظهار کرد: اتمام پروژه مسکن مهر و ساخت حدود ۸۰۰ هزار مسکن برای مردم توسط دولت از موضوعاتی مورد پیگیری مجلس است. وی با اشاره به توضیحات وزیر راه و شهرسازی در رابطه با واحدهای ناتمام […]

 

سید علی آقازاده با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در مجلس برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان، اظهار کرد: اتمام پروژه مسکن مهر و ساخت حدود ۸۰۰ هزار مسکن برای مردم توسط دولت از موضوعاتی مورد پیگیری مجلس است.

وی با اشاره به توضیحات وزیر راه و شهرسازی در رابطه با واحدهای ناتمام مسکن مهر، بیان کرد: وزارت راه برنامه‌های پیش بینی شده خود در این زمینه را برای نمایندگان مجلس توضیح داده تا با پیگیری این برنامه‌ها گامی در راستای کاهش مشکلات مسکن برداشته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه نمایندگان نظرات وزیر را شنیده و به او مهلت دادند تا با اجرای طرح‌های پیشنهادی قدم مثبتی در حوزه کاهش مشکلات مسکن بر دارد، افزود: اگرچه در مدت باقیمانده از عمر دولت، نمی‌توان اطمینان داشت که خدمات جدیدی انجام شود اما وزیر راه و شهرسازی مدعی است که تا پایان امسال مسکن مهر به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه اگرچه رغبت برای انجام کار از طرف وزارتخانه دیده شده اما پشتیبانی لازم توسط دولت بعید به نظر می‌رسد، گفت: رونق مسکن زمینه ایجاد اشتغال و در نتیجه رونق در چرخه اقتصاد را فراهم می‌کند اما با همه این توضیحات مجلس به صورت جدی با اهرم نظارتی پیگیر خواهد بود.

آقازاده با اشاره به رزومه وزارت راه و شهرسازی در دولت تدبیر و امید، خاطرنشان کرد: پیشینه عملکردی وزرای راه در دولت، در حد فاجعه بوده به طوری که از وزیر قبلی با وجود اینکه پنج سال در جایگاه وزارت قرار داشت هیچ عملکرد و خدمات قابله توجهی دیده نشده و حتی ساخت مسکن مهر نیز به اتمام نرسید.

نبوده پیگیری جدی علت افزایش سرسام آور قیمت مسکن

وی عدم پیگیری جدی وزارت راه در دولت را باعث افزایش سرسام آور قیمت مسکن دانست و افزود: نابسامانی بازار مسکن معلول عملکرد بسیار ناصحیح وزیر قبلی و دولت در شش سال اول مسئولیت بوده اما حالا با تغییر وزیر، با وجود پیگیری، جبران مافات و خرابی‌های سال‌های گذشته بعید به نظر می‌رسد به هر حال باید حرکتی صورت گیرد تا باری از مشکلات مسکن برداشته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با ابراز تأسف از وضعیت نابسامان در خرید، اجاره و ساخت مسکن، گفت: عملکرد بسیار ضعیف و ناکارآمد دولت و وزارتخانه در طول چند سال، چنین نتیجه‌ای را متوجه مردم کرده اگرچه در یکی دو سال اخیر اقدامات رسمی صورت گرفته اما به هیچ وجه کفاف مشکلات و عقب ماندگی‌های گذشته را ندارد.

وی با بیان اینکه مجلس یازدهم با طرح‌های مختلف نظارت بر وضعیت مسکن را آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: برقراری مالیات برای خانه‌های خالی نخستین بار در این مجلس صورت گرفت و همچنین تکلیف ساخت ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار مسکن توسط دولت از برنامه‌های مجلس یازدهم در همین مدت فعالیت بوده است.

آقازاده تاکید بر اتمام مسکن مهر را نیز از دیگر برنامه‌های مجلس نسبت به دولت عنوان کرد و افزود: عملکرد ضعیف و نتیجه نامطلوب دولت در حوزه مسکن، مردم را با مشکلاتی مواجه کرده که شاید با وجود انجام فعالیت‌های نظارتی، مردم اثرات مثبت آن را در به صورت محسوس حس نکنند.