رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازارهای موازی شاهد سقوط چشمگیر قیمت مسکن هستیم. مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، با بیان اینکه قیمت مسکن تا چند وقت آینده شاهد کاهش چشمگیری خواهد بود، گفت: به احتکار کنندگان مسکن توصیه می‌شود که با وجود روند کاهشی قیمت مسکن هرچه زودتر برای جلوگیری […]

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازارهای موازی شاهد سقوط چشمگیر قیمت مسکن هستیم.

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک کشور، با بیان اینکه قیمت مسکن تا چند وقت آینده شاهد کاهش چشمگیری خواهد بود، گفت: به احتکار کنندگان مسکن توصیه می‌شود که با وجود روند کاهشی قیمت مسکن هرچه زودتر برای جلوگیری از زیان، واحدهای خود را به بازار عرضه کنند.
او با بیان اینکه هم اکنون قیمت ارز، سکه و طلا روند کاهشی به خود گرفته است و بنابراین قیمت مسکن هم متاثر از این بازار روند کاهشی خواهد داشت افزود: در صورتی که این روند کاهشی قیمت در بازارهای موازی ادامه داشته باشد قیمت مسکن و مصالح ساختمانی هم روند نزولی به خود می‌گیرند.
به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک بررسی‌ها نشان می‌دهد که کاهش قیمت مسکن آغاز شده است به طوری که این بازار در آینده نزدیک از رکود خارج شده و در آینده وارد رونق می‌شود.
خسروی با اشاره به اینکه در چند وقت اخیر بازارهای موازی مسکن با نوسان چشمگیر قیمتی روبه‌رو شده بودند، اظهار کرد: این موضوع در بخش مسکن تاثیرگذار بوده است  و افزایش قیمت در بازارهای موازی زمینه ساز رکود و افزایش قیمت مسکن شده بود.
این مقام مسئول  بیان کرد: با ایجاد ثبات قیمتی و همچنین کاهش قیمت در بازارهای موازی از جمله ارز، طلا و سکه، بخش مسکن هم با کاهش قیمت روبه‌رو می‌شود و در صورتی که این بازار به ثبات برسد، در آینده کاهش قیمت مسکن باعث افزایش قدرت خرید متقاضیان واقعی می‌شود.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک تاکید کرد: بسیاری از احتکار کنندگان مسکن بیش از ۳۰۰ واحد مسکونی احتکار کرده بودند که این خود زمینه ساز افزایش قیمت مسکن شده بود اما با کاهش قیمت ارز بخش مسکن نیز متاثر شده است و بنابراین پیشنهاد می‌شود که این گروه از احتکارکنندگان، واحدهای خود را هرچه سریعتر عرضه کنند.
خسروی تصریح کرد: به محض افزایش قیمت دلار قیمت آپارتمان نیز افزایش می‌یابد اما کاهش قیمت دلار بلافاصله منجر به کاهش قیمت مسکن نمی‌شود، چرا که انتظار بازگشت قیمت دلار به مدار صعودی منجر به مقاومت بازار در کاهش قیمت‌ها خواهد شد.
او ادامه داد: با این حال رصد ما از وضعیت بازار مسکن حاکی از این است که در صورت تدوام کاهش قیمت دلار و ماندگاری دلار روی قیمت متعادل حتما با سقوط قیمت‌ها در بازار مسکن همراه هستیم.
خسروی در پایان توضیح داد: اقدامات دولت در کاهش قیمت دلار می‌تواند قیمت مسکن  را تحت تاثیر قرار دهد و از ادامه رشد قیمت‌ها در بازار مسکن جلوگیری کند.