اقبال شاکری با اشاره به وضعیت بازار اجاره مسکن در کشور، گفت: در شرایط کنونی شاهد افزایش نرخ اجاره مسکن در قیاس با پاییز سال گذشته هستیم.  شاکری افزود: حال دولت با توجه به شرایط کرونایی بنگاه ها را مکلف به عدم انعقاد قرارداد اجاره در شهری مانند تهران بالای ۲۵ درصد کرده بود که […]

اقبال شاکری با اشاره به وضعیت بازار اجاره مسکن در کشور، گفت: در شرایط کنونی شاهد افزایش نرخ اجاره مسکن در قیاس با پاییز سال گذشته هستیم.

 شاکری افزود: حال دولت با توجه به شرایط کرونایی بنگاه ها را مکلف به عدم انعقاد قرارداد اجاره در شهری مانند تهران بالای ۲۵ درصد کرده بود که این مسئله تا حدودی رعایت شد، البته در برخی از موارد مالک با مستأجر قراردادی را با رعایت افزایش ۲۵ درصدی منعقد می کرد اما خارج از قرارداد رسمی، دو طرف برای افزایش غیرقانونی نرخ اجاره تفاهم می کردند.

وضعیت خوبی بر بازار اجاره مسکن حاکم نیست

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در شرایط کنونی وضعیت خوبی بر بازار اجاره مسکن حاکم نیست، افزود: قیمت اجاره مسکن مدام در حال افزایش است و متأسفانه بازار در سال های اخیر از سوی دستگاه های متولی و نظارتی رها گذاشته شده و امروز فاصله عرضه و تقاضا بسیار زیاد شده است.

عدم ساخت و ساز علت اصلی تلاطم کنونی بازار مسکن

وی گفت: علت اصلی تلاطم کنونی بازار مسکن، عدم ساخت و ساز و تولید مسکن است، این مسئله موجب شده که هم در بازار خرید و فروش و هم بازار اجاره، عرضه کاهش یافته و تقاضا برای تأمین مسکن افزایش یابد.

تولید مسکن استیجاری راه کار موثر در بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن

شاکری تولید مسکن استیجاری را یکی از راه کارهای موثر در بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن دانست و گفت: خوشبختانه در طرح جهش تولید و تأمین مسکن، مشوق های قابل قبولی برای تولید حرفه ای مسکن استیجاری صورت گرفته است، از این رو وزارت راه و شهرسازی باید به صورت جدی پا به عرصه مسکن سازی بگذارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: با اقدامات ضعیف و اتکا به برگزاری جلسات، نمی توان مشکل بازار مسکن را حل کرد، بلکه دولت باید زمینه را برای ورود سازندگان بخش خصوصی و انبوه سازان فراهم کند تا هم مشکل بازار مسکن و هم بازار اجاره رفع شود.

  • منبع خبر : ملکانا