یک نماینده ی مجلس در خصوص تأمین مسکن جوانان برای تسهیل ازدواج، طرح اجاره ی ۹۹ ساله ی مسکن به جوانان را پیشنهاد داد و رییس اتحادیه ی مشاوران املاک تهران این طرح را راه گشای برون رفت از وضع بد فعلی مسکن دانست. شهری که حقوق کارگران و کارمندانش در ماه به خرید یک متر مربع آپارتمان نمی رسد، […]

یک نماینده ی مجلس در خصوص تأمین مسکن جوانان برای تسهیل ازدواج، طرح اجاره ی ۹۹ ساله ی مسکن به جوانان را پیشنهاد داد و رییس اتحادیه ی مشاوران املاک تهران این طرح را راه گشای برون رفت از وضع بد فعلی مسکن دانست.
شهری که حقوق کارگران و کارمندانش در ماه به خرید یک متر مربع آپارتمان نمی رسد، شهری جز تهران نیست؛ این شهر جزو گران ترین شهر های دنیاست. میانگین قیمت هر متر آپارتمان در تهران با توجه به گزارش بانک مرکزی در آبان ماه ۲۷ میلیون تومان است. نداشتن مسکن یا خانه همواره یکی از دلایل عدم ازدواج جوانان بوده و تمکین از ازدواج در قول روانشناسان به عنوان یک آسیب اجتماعی یاد می شود.
دنیا مالی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در همین راستا پیشنهادی مبنی بر تأمین مسکن جوانان ارایه کرد و اعلام داشت، دولت باید با همکاری انبوه سازان، اقدام به تولید انبوه مسکن کند و پس از آن، این خانه ها را به زوج های جوان اجاره ی ۹۹ ساله بدهند، البته باید مقررات کلانی در این عرصه تدوین شود، تا زوج های جوان نتوانند مسکن مورد نظر را بفروشند.
وی معتقد است: کشور سالانه به حدود ۹۰۰ هزار تا یک میلیون واحد مسکونی جدید نیاز دارد. اولویت عرضه مسکن باید با زوج های جوان باشد، البته مساکن تولیدی باید با رعایت الگوی مسکن و با متراژی حدود ۷۵ متر صورت گیرد. این طرح می تواند راه گشای مشکل جوانان در تأمین مسکن باشد.
مصطفی قلی خسروی، رییس اتحادیه ی مشاوران املاک تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی، پیشنهاد احمد دنیا مالی، عضو کمیسیون عمران را سازنده خواند و گفت: این دسته از پیشنهادها، بازار را تأمین می کند و نرخ را کاهش می دهد.

  • منبع خبر : ملکانا